روز تاریخ ساز ایران
روز تاریخ ساز ایران
سکان؛یک تحلیلگر سیاسی در یادداشتی نوشت؛ ۱۳ آبان یادآور سه رویداد تاریخی در کشورمان است که کالبد شکافی هریک از آنها برجستگی و عظمت این روز بیادماندنی را اشکار می سازد.

به گزارش سکان؛ عقیل امامی بیان داشت؛ اولین واقعه مربوط به این روز بزرگ تبعید امام خمینی (ره) به ترکیه در سال ۱۳۴۳است که نقطه عطفی در آغازشکل گیری نهضت باشکوه جمهوری اسلامی ایران تلقی می شود و همزمان با این روز فراموش نشدنی دانش آموزان متعهد و دین باورتهران در سال ۵۷با تعطیل کردن مدارس وکلاس های درس به سمت دانشگاه تهران حرکت کرده وبه جرگه انقلابیون وفادار به امام راحل پیوستند که این نمایش عزم انقلابی دانش آموزان، پایان عمر سیاسی حکومت ستمشاهی را بتصویر کشید.
‏همچنین واقعه تسخیر سفارتخانه آمریکا در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ بدست دانشجویان مکتبی و پیرو خط امام راحل عظیم الشان(ره) روی داد که این وقایع همگی سبب ماندگاری ۱۳ آبان در اذهان عمومی شده است.
‏در بررسی نقش تاریخی هریک ازوقایع مربوط به ۱۳ آبان و سیر تحولات پس از آن ،این واقعیت آشکار می شود که اگر چه همه رویدادهای پیش گفته سر منشا وقایع بزرگ در روند حرکت معماربرجسته انقلاب اسلامی قلمداد می شود اما حادثه تسخیر سفارتخانه آمریکا بعنوان لانه جاسوسی در برهه حساس یک سالگی نهضت خمینی (ره) تاریخ تحولات داخلی و بین المللی را به نفع جمهوری اسلامی ایران تغییر داد.
‏بر اساس مدارک و مستندات کشف شده از جاسوسخانه مظهر استکبار در تهران دولتمردان وقت آمریکا در صدد طراحی توطئه براندازی نظام اسلامی بودند که هوشیاری و بصیرت مثال زدنی دانشجویان خط امام ( ره) مانع از عملیاتی شدن آن شدو نامگذاری این واقعه بعنوان انقلاب دوم از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران نشان از ماهیت و اهمیت این رویداد شگفت انگیز دارد.
این رویداد تاربخی که در یک سالگی تولد انقلاب روی داد سبب تغییر معادلات جهانی به نفع جمهوری اسلامی شد و دولت وقت آمریکا به دلیل رسوایی آشکار شده و حقارت ناشی از گروگانهای خود بدست نیروهای انقلابی و وفادار به امام (ره)نتوانست خود را در افکار عمومی جهان از اتهامات سنگین جاسوسی و اقدامات براندازانه علیه دولت مشروع و قانونی جمهوری اسلامی ایران مبرا کند ودر حرکتی انفعالی بجای عذر خواهی از ملت انقلابی کشورمان به قطع یکسویه رابطه سیاسی و دیپلماتیک خود با انقلاب اسلامی مبادرت ورزید.
‏قطع ارتباط سیاسی واشنگتن با تهران که از سوی مقامات کاخ سفید بعنوان یک رویکرد طلبکارانه صورت گرفت وناشی از خوی استکباری آمریکا بود ، در سالهای دیگر و به بهانه های مختلف با اجرای سیاست تهدید و تحریم روند افزایشی بخود گرفت و حمایت رسمی و علنی کاخ سفید از رژیم بعثی عراق در جنگ تحمیلی علیه ایران اسلامی ونیز سرنگونی هواپیمای مسافربری ایران با ۲۹۰مسافر در آبهای نیلگون خلیج فارس اوج سیاستهای خصمانه سردمداران آمریکایی را به نمایش گذاشت.
‏به نظر می رسد با توجه به تداوم سیاستهای مزورانه وخصمانه کاخ سفید علیه مردم مومن و انقلابی کشورمان که در سالهای اخیر با افزایش تحریمهای ظالمانه و پیگیری جنگ ترکیبی در عرصه های مختلف که حتی بر سر راه ارسال دارو وکمکهای انساندوستانه به ایران اسلامی به بهانه های واهی مانع تراشی می کند، قطع ارتباط سیاسی با واشنگتن را باید موهبت الهی دانست چراکه ماهیت انقلاب برخاسته از اعتقادات عمیق اسلامی و دینی ملت فهیم و با اراده کشورمان هرگز سر سازش با حاکمان رژیم های سلطه گر و امپریالیستی ندارد و این ویژگی مهم نیز رهیافت واقعی و رسالت ذاتی نهضت خمینی به شمار می رود.
‏بهر روی در شرایط کنونی که دیوار بی اعتمادی بین ایران وامریکا بدلیل خصومت و عداوت شدید کاخ سفید با مردم انقلابی و آرمانخواه کشورمان بلند تر از همیشه است،باید با تداوم حرکت انقلابی و اجرای منویات رهبر حکیم وبابصیرت انقلاب اسلامی وبی اعتنا به هیاهوی حاکمان پلید و فاسد آمریکا مشی ستودنی و واجد تقدیر جمهوری اسلامی ایران را با صلابت و اقتدار حاج قاسم گونه در مکتب سلیمانی ودر وادی عشق به آرمانهای ولایت و رهبری پیمود تا پیروزی حکومت مستضعفین بر مستکبران جهان را به نظاره نشست. ( انشاالله)