روحانی و ظریف حاضرند کاری که با سرمایه مملکت کردند با دارایی خود بکنند؟
روحانی و ظریف حاضرند کاری که با سرمایه مملکت کردند با دارایی خود بکنند؟
سکان نیوز؛ نماینده نیشابور در مجلس گفت: اگر به جای سرمایه یک ملت و مملکت، املاک و دارایی خود روحانی و ظریف در گرو مذاکرات هسته‌ای بود،‌ آیا حاضر بودند به این راحتی وعده دهند؟

احسان ارکانی نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی با اشاره به مذاکرات وین 2 گفت:‌ آقای روحانی، آقای ظریف و آقای عراقچی دارایی‌های خود را به صورت داوطلبانه به عنوان وثیقه ادعاهایشان در مورد رفع تحریم‌ها در مذاکرات وین قرار دهند که البته این به وجدان این آقایان بازمی‌گردد.

وی افزود: آقایان روحانی، ظریف و عراقچی 8 سال است که می‌گویند که ما به نمایندگی از ملت مذاکره می‌کنیم و با مذاکره تمام تحریم‌ها را برای همیشه لغو می‌کنیم که از جمله آن می‌توان به موضوع برجام اشاره کرد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آقایان گفتند ما برجام را امضا کردیم، بالمره کل تحریم‌ها لغو شد، اما متأسفانه همه این ادعاها و حرف‌ها تاکنون دروغی بیش نبوده است.

ارکانی خاطرنشان کرد: آقایان دو ماه مانده به پایان کارشان می‌گویند ما می‌خواهیم در مذاکرات وین تحریم‌ها را لغو کنیم. سؤال ما این است که اگر آقای روحانی اموال و املاک و دارایی‌های خودش و دارایی‌های آقایان ظریف و عراقچی در گرو این مذاکرات بود،‌ حاضر بود به این راحتی وعده بدهد، چه رسد به سرمایه یک ملت و مملکت.

وی افزود: در آنجا چون از جیب ملت هزینه می‌شود و از جیب اشخاص نیست مسأله‌ای نیست و همه چیز به باد رفته و فقط وعده داده می‌شود و هیچ کس هم پاسخگو نیست.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هیچ کس هم از این آقایان بازخواست نمی‌کند چون ضمانت اجرایی برای این وعده‌ها وجود ندارد که به خاطر دروغ بودنش کسی بازخواست شود.

ارکانی خاطرنشان کرد: وقتی معامله‌ای صورت می‌گیرد طرف مقابل یا باید نقدا پرداخت کند و یا اگر بناست کالایی بدهد باید این کالا تا مدت‌ها ضمانت و گارانتی شود و ما پیشنهاد‌مان این است که آقای رئیس جمهور و تیم مذاکره‌کننده اموال شخصی‌شان را به عنوان گارانتی و ضمانت وعده‌هایشان ارائه دهند