رضایی؛ استان مازندران، سرزمین فرصتهای ناشناخته سرمایه گذاری
رضایی؛ استان مازندران، سرزمین فرصتهای ناشناخته سرمایه گذاری
سکان نیوز؛ رئیس مجمع عالی نخبگان استان مازندران اظهار داشت: استان مازندران، سرزمین فرصتهای ناشناخته سرمایه گذاری در بخش های مختلف می باشد.

به گزارش سکان، دکتر عبدالله رضایی در گفت و گویی بیان داشت: مازندران با 24هزارکیلومترمربع وسعت و دارا بودن ظرفیتهای کم نظیر اقتصادی مانند گردشگری، صنعت و کشاورزی در تولید 12محصول کشاورزی رتبه نخست کشور، در جذب گردشگر با ورود بیش از15میلیون نفر،رتبه برتر و درتولید قطعات خودرو رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود؛ همچنین قرار گرفتن درمسیر اقتصادی شمال- جنوب، دارا بودن 3بندرفریدونکنار، نوشهر وامیرآباد بهشهر و3فرودگاه دشت ناز، نوشهرو رامسراز دیگرمزیتها و فرصتهای اقتصادی این استان به شمار می رود. اما با وجود این ظرفیتها و فرصتها، مازندران سالهاست از کمبود وحتی نبود سرمایه گذاری های کلان اقتصادی برای اجرای طرحهای این بخش ورونق اقتصادی رنج می برد.

رضایی با اشاره به ظرفیت بالای نخبگان در استان مازندران گفت: هدف این مجمع برقراری رابطه‌ای منسجم با تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در سطح استان، مشاوره و کمک به دولت در ادامه راه و جلسه با فرمانداران سطح استان می باشد.

وی با اشاره به اینکه اعتقاد من این است که فقط روی کاغذ و صورت‌جلسه نوشتن دردی را دعوا نخواهد کرد، گفت: نخبگان در واقع منطقه کلیدی و نوک پیکان هستند و هر مملکتی اگر فضای علمی و پژوهشی و نخبگانش رشد پیدا کنند قطعا دچار مشکل نخواهد شد.

رئیس جدید مجمع عالی نخبگان مازندران خطاب به نخبگان گفت: ما آمده‌ایم که در کنار شما باشیم، برای کمک به عمران و آبادی و توسعه استان مازندران و کشور گام برداریم.