رسولی: روحانی فاقد پایگاه مردمی برای ورود به انتخابات مجلس است
رسولی: روحانی فاقد پایگاه مردمی برای ورود به انتخابات مجلس است
سکان؛ یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد که روحانی فاقد پایگاه اجتماعی است و بخش عمده‌ای از پایگاه گذشته را از دست داده است.

روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت:سیدحسن رسولی می‌گوید: برای روحانی، ذخیره‌ای که بتواند سازمان رای برای طرفداران خود تجهیز کند ندارد و از بین رفته است.

عضو بنیاد امید ایرانیان در گفت‌وگو با «آنا»، درباره به احتمال حضور لیستی منتسب به روحانی در انتخابات مجلس گفت: او و همراهانش در صورت تداوم اوضاع کنونی کشور، ورود موثری به انتخابات مجلس در سطح ملی پیدا نمی‌کند.

عضو سابق شورای شهر تهران، با بیان اینکه از روحانی شخصاً ورودی به انتخابات مجلس نخواهد داشت، گفت: روحانی اگر مواضع و رفتار چهارساله اول را تا پایان هشت ساله دوران ریاست جمهوری ادامه می‌داد، می‌توانست در دوران پساریاست‌جمهوری خود نیز به‌عنوان یک شخصیت موثر و بانفوذ در عرصه سیاست کشور منشأ اثر باشد. اما به‌دلیل تغییر رفتار و منش سیاسی که او در چهارساله دوم داشت، بخش اعظم پایگاه‌های اجتماعی و سازمان رأی خود را- که جریان اصلاحات در سراسر کشور بود- از دست داد.

قائم‌مقام و سخنگوی ستاد محمدرضا عارف در انتخابات ۹۲، یادآور شد: برخلاف چهارساله اول که روحانی دستاوردهای خوبی در عرصه اقتصادی داشت‌، در چهارساله دوم با خطاهای راهبردی که وی و «حواریون او» مرتکب شدند عملا نتوانست به مهم‌ترین وعده انتخاباتی خود که سرانجام رساندن نهایی فرجامِ برجام بود نائل آید.

وی خاطرنشان کرد: عملا روحانی ذخیره‌ای که بتواند سازمان رأی برای طرفداران خود تجهیز کند ندارد و از بین رفته است.

رسولی همچنین درباره آرایش سیاسی انتخابات ۱۴۰۲، گفت: به نظر من هنوز افق روشنی برای فضای انتخاباتی که عملا از اوایل مهر آغاز می‌شود، نمی‌توان پیش‌بینی کرد. فعلا مسئله اصلی جامعه امروز ایران، مسئله گرانی، فقر و معیشت است.

یادآور می‌شود رسولی در گذشته هم عنوان کرده بود که مقبولیت روحانی به زیر ده درصد رسیده است.