رجبی مشهدی‌؛ شناسایی و جمع آوری بیش از 147 مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز
رجبی مشهدی‌؛ شناسایی و جمع آوری بیش از 147 مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز
سکان نیوز؛ مدیر عامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران از شناسایی و جمع آوری بیش از 147 مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز، شامل هزار و 300 دستگاه ماینر در هفته گذشته خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شبکه برق ایران، مصطفی رجبی مشهدی گفت: روز گذشته نیاز مصرف برق کشور به 63 هزار و 600 مگاوات رسید که حدود 300 مگاوات از روز شنبه بیشتر بوده و امروز نیزعلارغم کاهش دمای هوا در اغلب نقاط کشور، نیاز مصرف همچنان بالاست. این موضوع نشان می دهد که باید بیش از 2هزار مگاوات دستگاه غیر مجاز رمز در کشور به صورت غیر مجاز فعال باشند.
سخنگوی صنعت برق با اشاره به شناسایی و جمع آوری 147 مرکز غیر مجاز استخراج رمز ارز شامل هزار و 300 ماینر در هفته گذشته افزود: مصرف این مراکز حدود 2هزار و 400 کیلووات است و تا کنون موفق شده ایم با همکاری نیروهای امنیتی و هموطنان عزیز 5هزار مرکز غیر قانونی را شناسایی کنیم که شامل بیش از 213 هزار ماینر با مصرف 606 مگاوات می شود و برای این میزان کشفیات حداقل 800 مگاوات نیروگاه لازم بوده که خوشبختانه بار آن از شبکه سراسری برداشته شده است.
وی اظهار داشت: اغلب موارد شناسایی شده در یک هفته گذشته در استان تهران، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی و لرستان بوده و به طور قطع در روزهای آینده با شناسایی بیشتر این فعالیت های غیر قانئونی که در حال حاضر مخل امنیت و پایداری شبکه سراسری برق شده و در برخی ساعات حتی امکان تامین برق را برای همه هموطنان دشوار می سازد، شرایط بهتری را برای تامین برق مردم عزیز کشورمان فراهم خواهید کرد.
رجبی مشهدی همچنین از همه مشترکان به ویژه مشترکان عمده خواست تا همکاری خود با صنعت برق را به ویژه در ساعات اوج مصرف ادامه دهند تا امکان بهره مندی از انرژی برق برای همگان فراهم باشد