رانندگان بر اساس ضوابط تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرند
رانندگان بر اساس ضوابط تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار می گیرند
سکان نیوز؛ مدیرکل تامین اجتماعی ایلام گفت: رانندگان درون شهری و برون شهری بر اساس ضوابط می‌توانند تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته و از مزایا و تعهدات قانونی این سازمان برخوردار شوند.

سهیلا ملکشاهی اظهار داشت: پنج هزار و ۷۲۹ نفر رانندگان برون شهری و هزار و ۱۹۸ نفر رانندگان درون شهری از خدمات درمانی و بیمه‌ای بهره‌مند هستند.

وی افزود: در صورت پرداخت ۵‌‏.۱۳ درصد حق ‌بیمه در مهلت مقرر قانونی، این بیمه شدگان می توانند از ۵‌‏.۱۳ درصد سهم دولت و هدفمندسازی یارانه‌ها به شرط فعالیت در امر حمل و نقل عمومی و احراز سایر شرایط مقرر در قانون بیمه اجتماعی رانندگان و آئین نامه اجرائی مربوطه، برخوردار شوند.

ملکشاهی یادآور شد: رانندگان درون شهری و برون شهری بر اساس ضوابط می‌توانند تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار گرفته و از مزایا و تعهدات قانونی این سازمان برخوردار شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام گفت: هیچ‌گونه محدودیتی در عقد قرارداد بیمه با متقاضیان در سازمان تامین اجتماعی وجود ندارد و پیشنهاد می‌شود رانندگان در چارچوب قوانین بیمه رانندگان، بیمه حرف و مشاغل آزاد یا بیمه اختیاری تحت پوشش تأمین اجتماعی قرار گرفته و در ادامه بیمه‌پردازی، در صورت ابلاغ مصوبات جدید از معافیت‌های تعیین شده نیز بهره‌مند شوند.

ملکشاهی اظهار داشت: مجموع بیمه‌شدگان این سازمان ۱۰۰ هزار و ۹۹۲ نفر است و از این تعداد ۶۸ هزار و ۱۱۳ نفر بیمه شده اجباری، سه هزار و ۶۱۳ نفر بیمه قالیباف، ۷۷۱ نفر بیمه بیکاری و ۳۷۵ نفر نیز توافقی هستند.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی ایلام دارای ۱۵ هزار نفر مستمری‌بگیر است و ماهانه ۴۱۰ میلیارد ریال برای ارائه خدمت به مستمری بگیران و تعهدات کوتاه‌مدت و بلندمدت در استان پرداخت می‌شود.

مدیرکل تامین اجتماعی ایلام اظهار داشت: امکان اعلام غیرحضوری سابقه بیمه به موسسات از سوی سازمان تامین اجتماعی فراهم شده است.

ملکشاهی گفت: بیمه‌شدگان موسسات و نهادهای مرتبط با آنها می‌توانند بدون مراجعه حضوری به شعب سازمان تامین اجتماعی و فقط مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی این سازمان به نشانی eservices.tamin.ir سوابق تایید شده خود را در صندوق شخصی نگهداری کنند و دسترسی مشاهده آن را از طریق کد پیگیری به هر سازمان یا نهاد متقاضی ارائه کنند