رئیسی صادقانه مسؤولیت شفاف‌سازی یارانه آرد را بر عهده گرفت
رئیسی صادقانه مسؤولیت شفاف‌سازی یارانه آرد را بر عهده گرفت
سکان نیوز؛ نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: ما دیدیم که آقای رئیسی صادقانه ایستاد و مسؤولیت شفاف‌سازی یارانه آرد را بر عهده گرفت. این اقدام اقدامی پسندیده است.

علی بابایی‌کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ سال‌هاست که یارانه پنهان در اقتصاد کشور ما ترک‌تازی می‌کند و ما شاهد سوء استفاده سودجویان از این یارانه پنهان هستیم.

وی افزود: کشورهای دیگری هم که برای حمایت از اقشار ضعیف یارانه پنهان را در دستور کار داشتند امروز برای مقابله با مفاسد در این حوزه رو به شفاف‌سازی یارانه‌ها آورده‌اند و اقدام دولت آقای رئیسی در این زمینه قابل تقدیر و قابل حمایت است.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: ما دیدیم که آقای رئیسی صادقانه ایستاد و مسؤولیت شفاف‌سازی یارانه آرد را بر عهده گرفت. این اقدام اقدامی پسندیده است چرا که جلوی سوء استفاده سودجویان از یارانه پنهان را می‌گیرد.

بابایی خاطرنشان کرد: نکته مهمی که در اینجا وجود دارد این است که باید دولت با اطلاع‌رسانی دقیق و درست و اقنا‌سازی مردم فضای جامعه را برای انجام این کار آماده کند و بهتر بود از هفته‌ها و ماه‌های قبل این کار انجام می‌شد.

وی افزود: اگر دولت این کار را انجام ندهد و کنترل و نظارت به منظور مقابله با گرانی کالاها نداشته باشد سودجویان و سوء‌ استفاده‌کنندگان با فشار بر مردم از طریق افزایش قیمت‌ها باعث خواهند شد تا شفاف‌سازی یارانه‌ها ثمره لازم را برای مردم نداشته باشد.

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس اظهار داشت: مجلس نیز در مصوبه خود در بودجه 1401 دست دولت را برای نحوه هزینه‌کرد منابع آزاد شده از این بخش باز گذاشته است.