دیوسالار؛ خانه نیما می تواند به محلی برای ادب دوستان تبدیل شود
دیوسالار؛ خانه نیما می تواند به محلی برای ادب دوستان تبدیل شود
سکان نیوز؛ معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: رویکرد این خانه در ابتدا خانه موزه بوده است، اما در تلاش هستیم تا این خانه پویا شود تا ادب دوستان، شاعران و ان جی او ها (سازمان های مردم نهاد) هم بتوانند از آن بهره مند شوند.

به گزارش سکان، شاپور دیوسالار معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران در تشریح روند بازسازی خانه نیما یوشیج، گفت: نیما یوشیج در سال 1327 در این خانه ساکن شده بود و 10 سال بعد هم در همین خانه دار فانی را وداع گفت.

وی افزود: این ملک در ثبت میراث فرهنگی قرار دارد و سازمان زیباسازی شهر تهران ملکی که در حال تخریب بود را خریداری کرد. در اولین گام از روند بازسازی، خانه نیما در سال ۹۸ تملک و طرح مرمت و بازسازی این ملک در دستور کار قرار گرفت و اقدام های اضطراری لازم برای خانه نیما انجام شد.

دیوسالار ادامه داد: از سوی مشاور، طرح کامل مرمت و بازسازی به شکل خانه موزه تهیه شد تا از این طریق بتوان از خانه نیما با استفاده مواردی مانند خانه شعر و موزه بهره برد.

معاون فرهنگی و هنرهای شهری سازمان زیباسازی شهر تهران تصریح کرد: این خانه 650 متر عرصه و 150 هم بنا دارد و سعی کردیم مرمت آن را به درستی و بر اساس سابقه قبلی بنا انجام دهیم.

وی افزود: رویکرد این خانه در ابتدا خانه موزه بوده است، اما در تلاش هستیم تا این خانه پویا شود تا ادب دوستان، شاعران و ان جی او ها (سازمان های مردم نهاد) هم بتوانند از آن بهره مند شوند. این مکان می تواند پاتوق ادب دوستان شود.