دکتر فیروزیان؛ باید همیشه پر انرژی و شاد زندگی کرد
دکتر فیروزیان؛ باید همیشه پر انرژی و شاد زندگی کرد
سکان نیوز؛ این بار توفیق یارم شد که به دیدار دکتر هرمز فیروزیان بندپی دریکی از روستای شهرستان بابل بروم، خانه باغی و سیع و پرمحصول که استاد به همراه همسرشان دوران بازنشستگی را در آنجا سپری می‌کنند بسیار مهربان ،خو ش سیما و مهمان نواز بودند.

به گزارش سکان نیوز، در دیدار اولیه فکر نمیکردم با یک مرد ۹۵ساله روبرو شده ام
سرحال و قبراق و پر انرژی برای گفتگو اماده بودند از قدرت شنوایی و بینایی بالایی برخوردار ، و به تمام سوالات مان پاسخ دادند آنهم با استناد و مدارک در یک کلام چمدانی از اسناد و مدارک و افتخارات دوران بیش از ۷۰ ساله سمت‌های اجرایی گوناگون خود را به ما بیان کردند.
حدود ۲۴ پست و منصب اجرایی را پشت سر گذاشتند ،فوق لیسانس بهداشت حرفه‌ای و پزشک عمومی تا ریاست دانشگاه علم و صنعت را در کارنامه کاری خود داشتند.
اما عشق واقعی شان طبابت و درمان بیماران بود تا قبل از مسئله کرونا هفته یکبار بیماران بومی و کشور ی را معاینه می کردند اما اینک به صورت تلفنی به بیماران پاسخ می‌دهند.
دکتر هرمز فیروزیان بندپی می‌گویند: در سال ۱۳۰۴ دربندپی شهرستان بابل متولد شدم دارای چهار فرزند که همگی در خارج از کشور زندگی می کنند.
دوران تحصیل در مدرسه دارالفنون تهران گذراندم و پس از قبولی کنکور آن هم با رتبه چهارم در کنکور وارد دانشگاه پزشکی تهران شد م در سال ۱۳۳۱ مدرک پزشکی راگرفتم و با شماره نظام پزشکی ۲۳۳۴ مشغول به حرفه پزشکی شدم.
و از تاریخ تاکنون تاکنون به انجام شغل شریف پزشکی مشغول هستم در شهرهای تهران، آمل و بابل هم مطب داشتم.
ایشان ادامه دادند در طول دوران خدمتم سمت های گوناگونی داشتم که تدریس در دانشگاه های مختلف کشور ، ،نماینده دانشگاه در امور بیمه ،نماینده دانشگاه در سازمان حفاظت محیط زیست و ریاست دانشگده علم و صنعت تهران از جمله انان است .
همچنین سابقه روزنامه نگاری در روزنامه صبا تهران را انجام دادم و با حکم عضو هییت علمی دانشگاه ،رییس بهداری و حفظ امور دادستانی دانشگاه بازنشسته شدم.
تاکنون ده‌ها کتاب در خصوص حفاظت در صنایع غذایی و بهداشت محیط به رشته تحریر در آوردم.
از دکتر فیروزیان در مورد چگونه فعالیت روزانه سوال کردم
ایشان گفتند چهار صبح از خواب بلند می شوم و بعداز کمی ورزش نرم به باغ سر میزنم و درختان را هرس می کنم ساعت شش صبحانه مفصلی میخورم و مطالعه جانبی را انجام می دهم
ساعت ۱۲ ناهار میخورم و یک ساعت استراحت می‌کنم
شام را ساعت ۸ غروب و بسیار سبک می خورم ، ساعت ۹ یا ۱۰ شب میخوابم حداقل روزی دو ساعت مطالعه تخصصی و تاریخی دارم
تاکنون هیچ گونه مشروبات الکلی را مصرف نکردم و همچنین مواد افیونی استعمال نکردم و اعتقاد دارم که باید به اندازه کالری مصرف شده کار کرد و از بدن اگر زیاد کار کشیده شود بدن مستهلک خواهد شد.
باید همیشه پر انرژی و شاد زندگی کرد و به اینده امید وار بود

  • نویسنده : علی کفایی مهر