دولت سیزدهم امیدها را زنده کرد/مردمی سازی نقطه قوت دولت
دولت سیزدهم امیدها را زنده کرد/مردمی سازی نقطه قوت دولت
سکان نیوز؛ شاید۴۰سال از اولین هفته دولتی بگذرد که یاد آور نام دو شهید به نام‌های رجایی وباهنر است شهادت دو یار دیرین امام ره که حکمرانی شان الگویی شد برای دولتهای دیگر تا با الگو برداری از شیوه ورودشان اهداف مقدس انقلاب اسلامی را محقق بخشند.

به گزارش سکان، اهدافی که حامی یار مظلومان وآغاز هفته دولتی گشت که یاد آور فداکاریهای فرزندان پاک نهاد و گرانقدر انقلاب و احیا کننده روزهای پرشورخدمتگذاری این دوشهیدبزرگوار می باشد وحال دولت سیزدهم ؛دولت مردمی رئیسی با تأسی به امام(ره) و باور به مردمی اداره کردن کشور و مبارزه با فساد و حرکت به سمت عدالت به دنبال تحقق بخشیدن به شعار ایران قوی ، رونق تولید را از مهم ترین اولویت های کشور دانسته ودر جهت آن گام برداشته است حال این سوال پیش می آید که آیا دولت سیزدهم توانسته در این گام‌ موفق عمل نماید؟
بدین منظور سکان نیوز تصمیم گرفته با نظرسنجی مردمی در یکی از شهرهای استان مازندران شهرستان بابل که از جمله پرجمعیت‌ترین شهراستان مازندران بپردازد.

حضور میدانی در حوادث
محمد زمانی از جمله شهروندان بابلی است که با قدردانی از زحمات دولت سیزدهم می گوید: حضور میدانی مسئولان در حوادث وجه تمایز این دولت با دولت های گذشته است وحال شاید این اقدام دولت هم مورد پسند کسانی که نگاه متفاوت برای حل مشکلات دارند نباشد، اما مردم این دولت رادر کنار خود می بینند.
محمد زمانی ادامه می دهد: مشکل زباله انجیلسی از جمله معضلات این شهرستان بوده است که مردم بارها معترض شدند اما متاسفانه با دلایلی گوناگونی چون بحث های سیاسی ورود به منطقه را حتی ممنوع کردند اما حال دولت سیزدهم با ورود به آن درصدد است که بهترین راه حل را جایگزین شوهای تبلیغاتی حل مسئله نماید ومشکل را بصورت ریشه ای حل نماید واین شاید در حال حاضر به چشم نیاید اما باعث امیداوری در بین مردم می شود.

وی سپس با اشاره به خاموشی های سال گذشته ادامه می دهد :نمی گویم دولت سیزدهم مشکلی ندارد اما خدا را شاکریم که امسال برخلاف سال‌های گذشته قطعی برق خانگی نداشته ایم.

تسهیل و هموار کردن مسیر پیش روی کسب‌وکارها
مریم حسینی از جمله کارآفرینان بخش کشاورزی است که با بیان اینکه برای رسیدن به مدینه فاضله فاصله بسیاری وجود دارد در گفتگوباخبرنگارسکان نیوز ابراز داشت :راه‌اندازی سامانه ملی اشتغال و کسب و کار کشور از جمله اقدامات شایسته دولت سیزدهم است که می توان از طریق این سامانه ملی اشتغال و کسب و کار اطلاعات و داده‌های دقیق و جامع بازار کار و اشتغال در اختیار مدیران ارشد و سیاستگذاران کشور قرار داد تا بتوانند در طراحی سیاست‌ها و برنامه‌های اشتغال و تنظیمات نهادی بین ذینفعان اصلی بازار کار، از آن بهره ببرند.
وی تصریح کرد:هرچند ضعفی هایی هم در این طرح چون نبود اطلاع رسانی درست وجود دارد اما کار ارزشمندی است که این دولت انجام داده است.
خانم حسینی کار آفرین بخش کشاورزی ابرازداشت:کاهش زمان صدور مجوز تأسیس آموزشگاه از ۸ ماه به ۳ روزبه منظور حمایت از بخش خصوصی در راستای اصل (۲۸) قانون اساسی و فراهم‌سازی امکان اشتغال با شرایط مساوی، بهبود فضای کسب و کار و رعایت منفعت عمومی، باعث شده که صدور مجوزپروانه متقاضیان در سه روز و به طور اتوماتیک انجام گرددواین در حالی است وگاهی باعث انصراف تولیدکنندگان می شد.

توقع بیشتر با امید آفرینی دولت سیزدهم
علی عباس زاده از رانندگان تاکسی شهرستان بابل است که با انتقاد از نبود نظارت بر قیمت های گزاف اقلام مورد نیاز ادامه می دهد: انتظار مردم از دولت سیزدهم بیشتر از دولت‌های دیگر است وامید دارند تمام مشکلاتشان در این دولت حل گردد.
وی اذعان داشت:حذف ارز دولتی باعث تورم داخلی شده است هرچند که مردم امید دارند با حذف برخی از راند خواریها ومبارزه بافساد مالی باعث شده است که مردم نسبت به این دولت نسبت به دولتهای دیگر امیدوار شوند اما امید دارند دولت سیزدهم در این بخش نیز موفق عمل نماید.

حذف امضاهای طلایی

نازنین محمدی جوان ۲۴ساله ای است که با اشاره به امضاهای طلایی در گفتگو با خبرنگار سکان نیوز ابرازداشت:پارتی بازی وامضاهای طلایی پاشنه آشیل تولید وبسیاری از فرصت‌های شغلی بود که با پیگیری دولت برداشته شد واین امر باعث شد که جوان ایرانی برای به دست آوردن فرصت شغلی امید وار شود در حالی که در سال‌های گذشته این امید از دست رفته بوده است.

حفظ جان مردم اولویت دولت سیزدهم
محمد جوان ۱۷ساله ای است که با دستان تاتو کرده وسیگاری برلب می گوید کاش واکسن کرونا زودتر تامین می شد تا امروز مادرمن هم کنارم بود.

وی ادامه می دهد:باید بپذیریم که دچار کاستی‎ هایی هستیم. اماباید قدردان این دولت بود که توانست با تدبیر مردم را از صف ‌های طولانی برای واکسن نجات دهد وباعث شود که مردم دوباره به زندگی عادی خود برگردند وهرچند دوباره وضعیت نگران کننده شده است اما در حال حاضر مرگ ومیر کاهش یافته است .

گفتنی است دولت سیزدهم با نگاه به این امر که نباید هیچ پروژه ای قبل از تکمیل وتجهیزافتتاح گرددهفته دولت را پشت سر می گذارد
پروژه هایی که شاید در ظاهر کوچک باشند اما کارهای بر زمین مانده ایی بودند که به علت نبود نگاه نظارتی واجرایی به بهره برداری نرسیده اند.

ما در این گزارش قصد نداریم بگوییم که کاستی ها نیست ویا در سال گذشته مردم مشکلی نداشته اند بلکه قصد داریم بگوییم که به جای دیدن نیمه خالی لیوان واقعیتهای تحولات را ببینیم وبه جای سنگ اندازی ها وموانع تراشی هادر صدد حل مشکلات برآییم ساخت خانه های محرومین ویا افتتاح چند پروژه ای که شاید در ظاهر به پروژه ای کوچک از آن یاد شود شاید در ظاهر کوچک باشند اما تامین آب شرب روستای درونکلای شرقی شاید در ظاهر پروژه ای کوچک باشد اما باعث می شود که هموطن دیگری از هموطنانمان از آب شرب سالم برخوردار شوند.
ویا تسهیلات کم بهره ایی که باعث اشتغال زایی قارچ وماهیان خاویاری می شودشاید در ظاهر دیده نشود اما باعث اشتغالزایی وخودکفایی خانواده هایی می شود که وابسته به دیگران بودند وحال خود کارآفرینانی شده اند که فرصت های شغلی برای دیگران ایجاد کرده اند.
ویا نازنین ومحمدی که داشتن یک خانه برایشان آرزو بوده است حال با نگاه‌های زیبای خیرین ودولتمردان دغدغه یخچال وفرششان حل گردیده است هرچند شاید محمدها ونازنین های دیگری نیاز به چنین توجه ایی داشته باشند اما حال دغدغه دولت برای یک محمد ونازنین کمتر شده است پس به جای سنگ اندازی درصدد حل مشکلات برآییم زیرا لازمه تحقق شعار «ایران قوی» ایجاد اعتماد بین مردم و مسئولین است.