دهمین جشنواره ملی بهار نارنج جشنواره ای با هدف نشاط اجتماعی
دهمین جشنواره ملی بهار نارنج جشنواره ای با هدف نشاط اجتماعی
سکان نیوز؛ مدیر عامل سازمان فضای سبز شهرداری بابل و دبیر دهمین جشنواره ملی بهار نارنج، گفت: فرصت تنفس جامعه به دلیل شرایط اقتصادی و بیماری کرونا از دست رفته است و این جشنواره به دنبال ایجاد یک نشاط اجتماعی است.

سید مرتضی حسینی، افزود: جشنواره بهار نارنج در این چندسالی که برگزار شد، همواره مورد استقبال و علاقه مردم بابل بوده است و تلاش ما این است امسال به دلیل شرایط کرونایی، این جشنواره را متفاوت تر از دوره های قبل برگزار کنیم.
وی با اشاره به اینکه دهمین جشنواره ملی بهار نارنج به صورت مجازی برگزار می شود، اظهار کرد: این جشنواره در قالب مسابقه و در ۱۱ رشته شامل فیلم ۱۸۰ ثانیه ای با موضوع شهروندی و بهار نارنج و مسابقات طراحی پوستر، طراحی المان ، طنز و استند اپ، عکاسی (نقاط گردشگری)، شعر، طراحی، نقاشی کودکان، دیوارنگاری و طراحی لباس از جاذبه ها و ویژگی های شهر بابل می باشد.
حسینی بخش تولید و محتوا در قالب شناخت محلات و وجه تسمیه آن را از دیگر بخش های جشنواره ذکر کرد.
دبیر دهمین جشنواره ملی بهار نارنج، بیان داشت: بازه زمانی مسابقات جشنواره از ۲۰ اردیبهشت تا ۲۰ خرداد ماه است.
وی ادامه داد: جشنواره بهار نارنج چون جشنواره تخصصی نیست و برای عامه مردم است لذا بدون در نظر گرفتن محدودیت سنی از قشر کودکان تا سالمندان می توانند در این مسابقات شرکت کنند.
مدیر عامل سازمان فضای سبز شهرداری بابل یادآور شد: هر رشته از مسابقات توسط داوران متخصص و مجرب همان رشته داوری می شود و در هر بخش برگزیدگانی در همان رشته خواهیم داشت.
حسینی ادامه داد: در جشنواره امسال بنا داریم از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی بابل جهت ارائه مقاله هایی در خصوص بهار نارنج و فواید آن استفاده کنیم.
وی گفت: شرایط ارسال آثار برای شرکت کنندگان به صورت مجازی و حقیقی است.
دبیر دهمین جشنواره ملی بهار نارنج در خصوص نحوه ارسال آثار علاقمندان به جشنواره هم خاطرنشان کرد: متقاضیان ارسال به صورت مجازی می توانند آثار خود را به آدرس؛ baharnarenj_e_babol@ ارسال و متقاضیان حضوری هم می توانند آثار خود را به روابط عمومی سازمان فضای سبز شهرداری بابل تحویل دهند.