در سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به سیستان و بلوچستان چه گذشت؟
در سفر اعضای کمیسیون عمران مجلس به سیستان و بلوچستان چه گذشت؟
سکان؛ عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به سفر نظارتی اعضای این کمیسیون به استان سیستان و بلوچستان، گفت: پیشرفت‌های خوبی در پروژه‌های عمرانی و آبرسانی استان را شاهد بودیم که از جمله آن می‌توان به نوسازی 250 کلاس درس در سال گذشته توسط سازمان نوسازی مدارس اشاره کرد.

اعضای کمیسیون عمران مجلس اخیرا برای نظارت بر مسائل استان سیستان و بلوچستان به این استان سفر کردند.

اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ، با اشاره به این سفر نظارتی گفت: این چهارمین سفر نظارتی اعضای کمیسیون به استان سیستان و بلوچستان است که در این سفر به همراه مجمع نمایندگان استان میزان پیشرفت مصوبات سفرهای قبلی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت.

وی افزود: در این سفر همچنین تصمیماتی که در جلسات کمیسیون عمران درباره استان سیستان و بلوچستان اتخاذ شده بود، مورد پیگیری قرار گرفت که نتیجه بررسی‌ها و بازدیدها از پیشرفت قابل توجه پروژه‌ها حکایت داشت.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: درباره پروژه آبرسانی به روستاها، پروژه آبرسانی به 50 درصد از روستاهایی که در برنامه کاری در این باره قرار گرفته بودند، به‌طور کامل انجام شده و کار آبرسانی به 50 درصد روستاهای باقیمانده نیز در حال انجام است.

شاکری خاطرنشان کرد: در ارتباط با نوسازی مدارس نیز در سال گذشته کار نوسازی 250 کلاس درس در استان توسط سازمان نوسازی مدارس انجام شده و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری این آمار ارتقاء یابد و ما شاهد نوسازی تعداد بیشتری از کلاس‌های درس در استان باشیم.

وی افزود: همچنین در جریان این سفر، بازدیدهایی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از پروژه‌های حوزه راه استان داشتیم که طبق زمان‌بندی که برای پیشرفت آنها انجام شده بود، پروژه‌های در حال کار پیشرفت سریع‌تری داشتند.

عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: ما در حوزه پروژه‌های راه در استان سیستان و بلوچستان دو دسته پروژه داریم؛ یکی کریدور شمال ـ جنوب که از شمال شرق به بندر چابهار متصل می‌شود که کار آن به سرعت در حال انجام است که در سال‌های بعد تکمیل خواهد شد و دسته دوم پروژه‌های راه شرقی ـ غربی است که راه‌های مواصلاتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به یکدیگر متصل می‌سازد که کار این پروژه‌ها تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

شاکری خاطرنشان کرد: نکته مهمی که در اینجا وجود دارد همدلی و هماهنگی مسئولان اجرایی استان برای انجام پروژه‌ها است و نکته مهمتر اینکه پیمانکاران با وجود آنکه از دستگاه‌های اجرایی مطالباتی دارند، اما کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به خاطر این موضوع تعطیل نکردند و سرعت اجرای پروژه‌ها بسیار خوب است.

وی افزود: در حوزه گازرسانی نیز کار انتقال گاز به منازل 8 شهر استان انجام شده و در بسیاری از روستاها نیز فقط نصب کنتور و انشعاب گاز باید انجام شود تا گاز وارد منازل مردم شود، در مورد سایر شهرها و روستاها نیز کار گازرسانی به سرعت در حال انجام است.