در سال ۹۹ واردات انواع کالا به مازندران از مرز ۱۷۰ میلیون و ۴۰ هزار دلار گذشت
در سال ۹۹ واردات انواع کالا به مازندران از مرز ۱۷۰ میلیون و ۴۰ هزار دلار گذشت
سکان نیوز:ناظر گمرکات مازندران با اشاره به روند روبه رشد واردات و صادرات گفت: در سال ۹۹ واردات انواع کالا به مازندران از مرز ۱۷۰ میلیون و ۴۰ هزار دلار گذشت.

به گزارش سکان نیوز/علی یوسفی‌منش، با بیان اینکه ارزش تجارت خارجی گمرکات مازندران از مرز ۱۹۹ میلیون و ۳۰۷ هزار دلار گذشت، اظهار کرد: طی دو ماهه گذشته بیش از ۲۹ میلیون و ۲۶۷ هزار دلار کالا از طریق گمرکات مازندران از استان خارج شد.

وی تصریح کرد: طی مدت مذکور بیش از ۵۴۰ هزار تن انواع کالا از کشورهای روسیه، امارات متحده عربی، ترکیه، قزاقستان وآلمان وارد گمرکات استان مازندران (نوشهر، امیرآباد و فریدونکنـار) شده است.

ناظر گمرکات مازندران خاطرنشان کرد: اقلام عمده کالاهای وارداتی گمرکات مازندران شامل جو دامی به ارزش ۵۵ میلیون و ۹۸۱ هزار دلار و سهم ارزشی ۳۳ درصد، ذرت دامی به ارزش ۴۶ میلیون و ۳۵۷ هزاردلار و سهم ارزشی ۲۷ درصد، چربی‌ها و روغن‌های حیوانی به ارزش ۳۴ میلیون و ۷۱۲ هزار دلار و سهم ارزشی ۲۰ درصد، دانه‌های روغنی به ارزش۶ میلیون و ۴۳۸ هزار دلار و سهم ارزشی۴ درصد و گندم به ارزش ۵ میلیون و ۱۹۹ هزار دلار و سهم ارزشی یک درصد بوده است.

یوسفی‌منش گفت: همچنین طی دو ماهه امسال ۱۲۵ هزار و ۶۱۷ تن انواع کالا از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، آمل، ساری و فریدونکنار به کشورهای قزاقستان، فدراسیون روسیه، عراق، ترکمنستان، امارت متحده عربی، افغانستان و سوریه صادر شد.

وی ادامه داد: اقلام عمده صادراتی گمرکات مازندان در این مدت به ترتیب فرآورده‌های لبنی به ارزش ۱۶ میلیون و ۷۸۹ هزار دلار و سهم ارزشی ۵۷ درصد، سایر مواد غذایی به ارزش ۲ میلیون و ۶۹۳ هزاردلار و سهم ارزشی ۹ درصد، سیمان به ارزش ۲میلیون و ۲۵۷ هزار دلار و سهم ارزشی ۸ درصد، بستنی به ارزش یک میلیون و ۲۰۷ هزاردلار و سهم ارزشی ۴ درصد و آب میوه به ارزش یک میلیون و ۸۵ هزار دلار و سهم ارزشی ۴ درصد بوده است.

ناظر گمرکات مازندران تاکید کرد: درآمد گمرکات استان مازندران در دو ماهه امسال با احتساب ضمانتامه از مرز ۶۱۳ میلیارد و ۵۴۷ میلیون ریال گذشت.

یوسفی‌منش یادآور شد: طی همین مدت ۲۹۳ تن ریل کانتینرخالی، سیگار، مصنوعات پلاستیکی به ارزش ۲ میلیون و۱۰۲ هزار دلار از طریق گمرکات استان مازندران به مقصد عراق و امارات ترانزیت خارجی گشته است.

  • نویسنده : 1161