درصورت کمبود واکسن آنفلوآنزا جامعه هدف مصرف کننده اولویت بندی می‌شوند
درصورت کمبود واکسن آنفلوآنزا جامعه هدف مصرف کننده اولویت بندی می‌شوند
سکان نیوز/معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با اشاره به اینکه تولید واکسن آنفلوآنزا در کشور آغاز می‌شود، گفت: با توجه به احتمال کمبود واکسن آنفلوآنزا در پائیز سال جاری، توزیع مدیریت خواهد شد و جامعه هدف مصرف کننده اولویت بندی انجام می‎‌شوند.

سکان نیوز/کیومرث پوررستمی، معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز، ضمن تبریک روز داروسازان، گفت: با توجه به شیوع کرونا ویروس نمی‌توان همچون سال‌های گذشته مراسمی برای همکاران خود در این حوزه برگزار کرد اما از زحمات این قشر تقدیر و تشکر خواهد شد.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز در ادامه به آغاز فصل پائیز و کاهش دما اشاره کرد و افزود: در این ایام با افزایش ویروس سرماخوردگی و آنفولانزا مواجه می‌شویم که با توجه به شیوع ویروس کرونا و شباهت هر سه ویروس شرایط سختی را در پیش خواهیم داشت.
پوررستمی در ادامه یادآور شد: از رو توصیه شده است که شهروندان تا حد امکان از واکسن آنفولانزا استفاده کنند تا با موج بیماران در آغاز فصل پائیز مواجه نشویم، اما این مطالبه جهانی و نیاز به واکسن آنفولانزا ممکن است ما را با کمبود واکسن مواجه کند.
وی تصریح کرد: به زودی در کشور تولید واکسن آنفولانزا آغاز خواهد شد و از طرفی دیگر سازمان غذا و دارو بر اساس سهمیه و نیاز کشور برای واردات این واکسن اقدام کرده است.
این مقام مسؤول یادآور شد: اگر با کمبود واکسن مواجه شویم، اولویت بندی انجام خواهد شد و در ابتدا برای کادر درمانی، سپس افرادی که بیماری زمینه ای دارند واکسن آنفولانزا توزیع خواهد شد.