دامغانی: در ایران، پاسوری نزدیک به سعید معروف وجود ندارد/ برنده واقعی بازی با ژاپن، آلکنو بود
دامغانی: در ایران، پاسوری نزدیک به سعید معروف وجود ندارد/ برنده واقعی بازی با ژاپن، آلکنو بود
سکان نیوز؛ ملی‌پوش پیشین والیبال ایران ضمن ارزیابی عملکرد این تیم در مصاف با ژاپن در نخستین بازی از فصل جدید لیگ ملت‌ها، ولادیمیر آلکنو را پیروز این مسابقه دانست.

رضا دامغانی در مورد شکست تیم ملی والیبال ایران مقابل ژاپن در نخستین بازی از لیگ ملت‌های 2021 اظهار داشت: کسب چنین نتیجه‌ای در بازی اول هر تورنمنت به دلیل عدم هماهنگی و فشارها از قبل، قابل پیش‌بینی است. ملی‌پوشان ایران در بازی مقابل ژاپن تمام توان خود را آنطور که باید و شاید نشان ندادند.

ملی‌پوش پیشین والیبال ایران ادامه داد: این بازی یک برنده واقعی داشت و آن، ولادیمیر آلکنو بود. او با توجه به دانش و تجربه خود در این بازی تحت فشار، بازیکنان موردنظرش را آزمایش کرد و محک زد.

وی خاطر نشان کرد:‌ عدم حضور سعید معروف هم به‌عنوان پاسور و کاپیتان در این بازی، تأثیرگذار بود. او علاوه بر بار فنی، بار روانی مثبت زیادی برای تیم ملی به حساب می‌آید. در شرایطی که تیم ملی دو سال بازی رسمی نداشته و بازیکنان در کنار هم نبودند، حضور معروف می‌توانست برای تیم ملی، بسیار مؤثر باشد. امیر غفور هم مثل همیشه برای ایران بازی نکرد.

مربی پیشین تیم جوانان ایران تصریح کرد: پیش از آغاز لیگ ملت‌ها، مقرر شد که تیم ملی به چشم باز‌های تدارکاتی المپیک به این مسابقات نگاه کند. به همین خاطر نمی‌توان به دلیل باخت به تیم ملی خرده گرفت. دست آلکنو باز است که از بازیکنان جوان استفاده کند. در این بین، احتمال باخت هم وجود دارد. استفاده از جوان‌ها و در نظر گرفتن، احتمال باخت، می‌تواند به آینده تیم ملی کمک کند. حریفان تیم ملی ایران در المپیک در لیگ ملت‌ها حضور دارند و میدان خوبی پیش روی تیم ایران برای آماده شدن در راه المپیک است. در مجموع باید بگویم که عملکرد تیم ایران قابل قبول نبود، چون توانایی نفرات ما بیشتر از این است.

دامغانی در ادامه گفت:‌ با توجه به شرایط تیم ملی، کنار گذاشتن سعید معروف بعد از المپیک، اصلاً کار درستی نیست. من نمی‌دانم منظور از پوست‌اندازی چیست چون بازیکنان شاخصی مثل نیکولا گربیچ و لورنزو برنادری هم تا 40 سالگی بازی کردند. وقتی پاسور دوم تیم ملی با سعید معروف، فاصله زیادی دارد، منطقی نیست که به فکر بازنشستگی معروف باشیم. او چند سال دیگر می‌تواند برای تیم ملی بازی و افتخارآفرینی کند. در ایران، کسی نزدیک به سعید معروف هم وجود ندارد. این مسئله در واقع هشداری است برای مربیان پایه.

وی در مورد همراه بردن تنها دو پاسور به لیگ ملت‌ها تصریح کرد:‌ برخی تیم‌ها با سه پاسور راهی مسابقات شده‌اند. آلکنو مربی بزرگی است و حتماً با طرح و برنامه، دو پاسور به مسابقات برده است. اگر تیم ملی سه پاسور داشت، وضعیت بهتر بود. امیدوارم این تصمیم آلکنو، دلیل منطقی داشته باشد.