خودکفایی استانها در تولید دارو، راهبرد وزارت بهداشت است
خودکفایی استانها در تولید دارو، راهبرد وزارت بهداشت است
وزیر بهداشت با اعلام اینکه متاسفانه در برخی استانها تولید دارو انجام نمی شود، گفت : اگر در کل کشور صنایع دارویی فعال باشند، علاوه بر تامین نیاز داخلی به صادر کننده قوی تبدیل می شویم.

به گزارش سکان نیوز، دکتر بهرام عین‌اللهی در نشست مشترک معاونان و مدیران وزارت بهداشت و اعضای هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر ضرورت فعال شدن همه استانها در تولید و خودکفایی دارو در راستای شعار سال و جهش تولید در حوزه سلامت تاکید کرد.

وی در این نشست که در ستاد دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد، با بیان اینکه متاسفانه در برخی استانها تولید دارو انجام نمی شود، افزود: اگر در کل کشور صنایع دارویی فعال باشند، علاوه بر تامین نیاز داخلی به صادر کننده قوی تبدیل می شویم و ظرفیت مازندران بسیار بالاست که می تواند مشکلات استان و کشور را برطرف کند.

وزیر بهداشت عملکرد آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران را درخشان دانست و گفت: خوشبختانه در دولت مردمی، اقدامات این دانشگاه در حوزه های مختلف موثر و مفید بوده است. یکی از این اقدامات توسعه آموزش پزشکی و افزایش رشته های دانشگاه است که در تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز در آینده، نقش زیادی دارد.

در این نشست گزارش های مختلفی از بازدیدهای نظارتی از سوی معاونان و مدیران وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مازندران، عملکرد و نیازمندیهای حوزه سلامت این استان مطرح و تصمیمات لازم اتخاذ شد.