خلف وعده وزارت جهاد کشاورزی در خرید کشت قراردادی برنج کشاورزان مازندرانی
خلف وعده وزارت جهاد کشاورزی در خرید کشت قراردادی برنج کشاورزان مازندرانی
سکان نیوز؛ مدیر عامل اتحادیه شالیکوبی داران از دپوی برنج کشاورزان در شالیکوبی ها خبر داد و گفت: در حالی که اکنون بسیاری از کشاورزان با مشکلات مالی مواجه هستند، ولی برنج مازندران خریداری ندارد و در شالیکوبی ها دپو شده است.

حسن قربانزاده در نشست با خبرنگاران با اشاره به درخواست وزارت کشاورزی و دولت مبنی بر کشت قراردادی با کشاورزان، افزود: با درخواست دولت، در حدود ۸ هزار و اندی هکتار با کشاورزان کشت قرادادی بستیم و با اینکه دولت خواهان کشت قراردادی بود با خلف وعده وزارت، متاسفانه این امر به سرانجام نرسید.

وی در خصوص مشکلات فروش برنج و قیمت گذاری این محصول، عنوان کرد: از چند ماه پیش ۱۲ جلسه در سطح وزارتخانه و سازمان به حمایت از کشاورزان داشته ایم و حتی دو روز قبل هم جلسه ای با معاون وزیر برگزار کردیم و از دپوی برنج کشاورزان در کارخانه ها شکایت کردیم و خواستار باز شدن مرکز خرید شدیم، ولی تاکنون هیچ اقدامی از سوی وزارتخانه صورت نگرفت اما تا احقاق حق کشاورزان، پیگیری های ما ادامه خواهد داشت.

قربان زاده در بحث نرخ گذاری کارخانه های شالیکوبی هم بیان داشت: نرخ دستمزد شالی برای کارخانه های مدرن کیلویی ۱۸۰۰ تومان و برای کارخانه های سنتی هم ۱۵۵۰ تومان مصوب شده است و این نرخ به تمام شالیکوبی داران شهرستان بابل ابلاغ شد و اگر از کشاورزی آضافه دربافت شد، تقاضا داریم اطلاع رسانی شود و مطمئنا در ابن زمینه از حق کشاورز دفاع خواهیم کرد.

قربان زاده در پایان خاطرنشان کرد: رفع مشکلات کشاورزان سرلوحه کار ماست و امیدوارم بتوانیم کمکی به این قشر زحمتکش که بانیانی برای احقاق حق خود ندارند، بکنیم.