خبر خوش شهرداری گرگان برای مودیان صنعت ساختمان/انعقاد قرارداد با بانک شهر
خبر خوش شهرداری گرگان برای مودیان صنعت ساختمان/انعقاد قرارداد با بانک شهر
سکان نیوز؛ برای نخستین بار تفاهم نامه همکاری فی مابین شهرداری و بانک شهر با اعمال سیاست حمایتی اعطای تسهیلات به مودیان صنعت ساختمان به منظور پرداخت بدهی خود به شهرداری گرگان امضا گردید.

به گزارش سکان، مهندس محمدرضا سبطی با اشاره به راهکارهای تشویقی برای پویایی ساخت و سازهای شهری و احیای صنعت ساختمان گفت: طرح حمایتی شهرداری باتوجه به اینکه شهرداری ها عمدتاً در وصول مطالبات دچار مشکل هستند، تفاهم نامه ای با بانک شهر در زمینه پرداخت بدهی مؤدیان و سازندگان ساختمانی منعقد کرده است.

شهردار گرگان عنوان کرد: در این تفاهمنامه، مودیانی که به ما بدهی دارند را به بانک معرفی و بانک بدهی مؤدی را نقداً به ما پرداخت می کند، سپس مؤدی علاوه بر بهره مندی از تخفیف 25 درصدی پرداخت نقدی، تسهیلات را طی اقساط بلندمدت 18ماهه با کارمزد 4 درصد ، 24 ماهه با کارمزد 5درصد ، 30ماهه با کارمزد 6 درصد ، 36 ماهه بار کارمزد 7 درصد و 48 ماهه با کارمزد 9 درصد به بانک باز پرداخت می کند.

مهندس سبطی تصریح کرد: اعمال سیاست حمایتی شهرداری از مودیان ساختمان با هدف رونق بخشی به سرمایه گذاری در حوزه ساختمان و کمک به فعالان صنعت ساختمان در بدو شروع عملیات ساختمانی،مشکل و کمبود نقدینگی خود را با کمک دریافت تسهیلات شهرداری تامین کنند و این عزیزان به منظور کمبود نقدینگی خود از پیش فروش واحدهایشان با توجه به تورم موجود جلوگیری کنند و دچار ضرر و زیان نشوند.

وی با اعلام اینکه صنعت ساختمان ازمهمترین عوامل رونق اقتصادی است،خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات به مودیان برای تسویه بدهی به شهرداری بوده که بر اساس درخواست و معرفی کتبی شهرداری انجام خواهد شد و بانک ضمن اخذ مدارک مورد نیاز متقاضی و تشکیل پرونده در صورت واجد شرایط بودن،نسبت به انعقاد قرارداد و اعطای تسهیلات وفق مقررات مربوطه اقدام می کند.

سبطی با اشاره به اینکه متقاضیان این طرح با پرداخت کارمزد ثابت شامل محدویت مسدودی 12 تا 15 درصدی مبلغ تسهیلات در حساب بانکی نمی شوند،افزود: تسهیلات مصوب پس از انجام مراحل بانکی به حساب اعلام شده از سوی شهرداری واریز و فیش واریزی به مودی برای ارائه به شهرداری تحویل داده خواهد شد.

در پایان لازم بذکراست،شهرداری متعهد شده قبل از صدور مفاصا حساب و یا گواهی نقل و انتقال نسبت به اخذ استعلام از بانک و اطمینان از تسویه بدهی مودی با بانک پیرو معرفی نامه اولیه اقدام نموده و در صورت وجود بدهی مودی از صدور مفاصا حساب و یا گواهی پایان کار و گواهی نقل و انتقال برای ملک متعلق به مودی خودداری نماید.