خادمیاران ساری در 19 کانون تخصصی ساماندهی شدند
خادمیاران ساری در 19 کانون تخصصی ساماندهی شدند
سکان نیوز؛ سید رضا عمادی ، معاون امور خادمیاری ، جذب و ساماندهی دفتر آستان قدس رضوی شهرستان ساری ، گفت : خادمیاران در 19 کانون تخصصی ساماندهی شدند که از این تعداد 10 کانون در حوزه فرهنگی و 9 کانون در حوزه های دیگر است.

به گزارش کانون خبر و رسانه خدمت رضوی شهرستان ساری ؛ سید رضا عمادی ، معاون امور خادمیاری ، جذب و ساماندهی دفتر آستان قدس رضوی شهرستان ساری با بیان اینکه خادمیاران در 19 کانون تخصصی ساماندهی شدند ، گفت : جلسات متعددی در جهت فعالیت خادمیاران در قالب کانون های محلی برگزار شد و در حال حاضر این افراد مشغول خدمت رسانی هستند.
وی با اعلام اینکه 19 کانون تخصصی در حوزه فرهنگی و غیرفرهنگی فعالیت می کنند ، افزود : از این تعداد 10 کانون در حوزه فرهنگی و 9 کانون در حوزه های دیگر است که این مسئله نشان دهنده اهمیت بالای حوزه فرهنگی می باشد.
عمادی با بیان اینکه کانون بانوان و خانواده در زمینه مشاوره خانوادگی ، اشتغال بانوان و مهارت های زندگی فعالیت می کنند ، ادامه داد: 90 خادمیار مداح و روحانی در بخش تبلیغی و دینی فعالیت می کنند که در کانون های محله 60 گانه و در اماکن مذهبی برای ترویج فرهنگ رضوی حضور پیدا می کنند.
معاون امور خادمیاری ، جذب و ساماندهی دفتر آستان قدس رضوی شهرستان ساری تاکید کرد : کانون تعلیم و تربیت یکی از کانون های آستان قدس رضوی می باشد که در زمینه آموزش دانش آموزان بی بضاعت و کم بضاعت در مناطق آسیب پذیر و کم برخوردار فعالیت می کند.
وی یکی از فعالیت های آستان قدس رضوی را فراهم کردن زیارت امام رضا (ع) برای افراد کم بضاعت و بی بضاعت برشمرد و بیان کرد : این کانون افراد کم بضاعت و بی بضاعت را که در 20 سال گذشته نتواستند به مشهد سفر کنند در قالب زائر اولی هایی به این مکان مقدس اعزام می کند.
عمادی از راه اندازی 125 طرح اشتغال زایی و کار آفرینی در 7 ماهه سال خبر داد و افزود : تسهیلات 300 میلیون ریالی برای خادمیارانی که طرح و برنامه اشتغال زایی داشتند با کمک بانک مهر ایران پرداخت گردید.
معاون امور خادمیاری ، جذب و ساماندهی دفتر آستان قدس رضوی شهرستان ساری ادامه داد : ما تقريبا ٣٥٠٠ خادميار در شهرستان ساري داريم که در حال حاضر 1671 خادمیار در کانون 60گانه محله که بیشتردر مناطق آسیب پذیرو کم برخوردار فعالیت می کنند.