حقوق کارگران باید شناور و برحسب رشد تورم باشد
حقوق کارگران باید شناور و برحسب رشد تورم باشد
سکان نیوز؛ رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، با اشاره به رشد تورم در جامعه گفت: افزایش حقوق کارگران باید به نسبتی باشد که پاسخگوی تامین حداقل معیشت آنها بوده واین افزایش حقوق بر تورم موجود در جامعه غلبه کند.

به گزارش سکان ، علی بابایی کارنامی در گفت و گویی بیان داشت: در حال حاضر سبد هزینه خانوارهای ایرانی از کارگران گرفته تا کارمندان بسیار بالا است. دولت ادعا می‌کند افزایش حقوق به کارگران و کارمندان منجر به رشد تورم در جامعه می‌شود، اگر چنین موردی را به عنوان سیاست کاهش تورم در نظر بگیریم یعنی عدم افزایش حقوق عاملی بر کاهش تورم باشد، در چنین شرایطی دولت باید تضمینی ارائه کند که تورم رشد ناپذیر خواهد بود؛ اما جای سوال اینجاست، اگر شاهد افزایش تورم بودیم چه کسی مسئولیت این گرانی افسار گسیخته را در مقابل حقوق ناچیز کارگران برعهده خواهد گرفت؟!

نماینده مردم در مجلس یازدهم یادآور شد: اگر در طول سال آینده دولت میزان تورم را در نقطه صفر راکد و ثابت نگه دارد این سیاست را می‌پذیریم که افزایش حقوق منجر به رشد تورم خواهد شد و این موضوع را تلفیقی از سیاست تثبیت قیمت‌ها می‌دانیم، اما در نظر داشته باشیم تصمیمات شورای عالی کار باید شناور باشد اگر تورم ثابت نبود و شاهد رشد آن بودیم، باید بر اساس افزایش تورم در قالب‌های مختلف رشد حقوق و دستمزد، سبد معیشتی، حق مسکن و…. در نظر گرفته شود لازم به ذکر است که اگر این تورم، ماهیانه، سه ماهه، شش ماهه و حتی یکساله بود، باید مورد توجه قرار بگیرید.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی، در پایان خاطر نشان کرد: افزایش حقوق کارگران باید به نسبتی باشد که پاسخگوی تامین حداقل معیشت آنها و غلبه بر تورم حاکم بر جامعه باشد.