حضور هیئت‌های تجاری روسیه‌ در ‌پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور
حضور هیئت‌های تجاری روسیه‌ در ‌پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور
سکان؛ مدیرکل روابط عمومی وزارت امور اقتصاد و دارایی با اشاره به برگزاری پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور از 16 خرداد در تهران، گفت: دستاوردهای کشور در زمینه بورس، بانک، بیمه، مالیات و گمرک در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

مهدی محمدی، رئیس شورای سیاستگذاری پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور، اظهار داشت: پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی کشور، بعد از دو سال تأخیر به خاطر شرایط کرونایی، امسال از 16 تا 19 خردادماه در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

وی افزود: جهت‌گیری نمایشگاه براساس شعار سال در زمینه رشد تولید و مهار تورم است و با شعار صنعت مالی، پیشران رشد تولید و مهار تورم برگزار می‌شود.

به گفته وی، دستاوردهای کشور در زمینه بورس، بانک، بیمه، مالیات و گمرک در این نمایشگاه ارائه می‌شود و همچنین مخاطبان این نمایشگاه به 3 دسته مخاطبان تخصصی، عمومی و حتی کودک و نوجوان تقسیم‌بندی شده و برای هرکدام مطالب خاص در این نمایشگاه ارائه می‌شود.

مدیرکل روابط عمومی وزارت اقتصاد همچنین گفت: امسال چون نمایشگاه به عنوان صنعت مالی برگزار می‌شود، گمرک، سازمان و امور مالیاتی هم در کنار بانک، بیمه و بورس حضور پیدا خواهند کرد.

وی گفت: براساس تصمیم شورای سیاستگذاری در بخش بورس‌، رویکرد ترویج سهام‌داری غیرمستقیم و ارتقای سواد مالی در زمینه بیمه، توسعه و ترویج ابزارهای جدید بیمه و دیجیتالی شدن فرایندهای ارزیابی و پرداخت خسارت بیمه و شفافیت و ارتقای استانداردها در حوزه بانکی، استفاده از فناوری‌های نوین و بانکداری دیجیتال و در بخش بورس، ارتقای شفافیت و عملکرد شرکت‌های دولتی و بانکی و انتشار به موقع صورت‌های مالی و افشای بدهکاران بزرگ بانکی در دستورکار قرار می‌گیرد.

به گفته محمدی، در بخش مالیات تحول دیجیتال، سامانه مؤدیان و در بخش گمرک، شفافیت و رفع گلوگاه‌های فساد و تسریع در امور گمرکی دنبال می‌شود.

در ادامه این نشست، مسئول اجرای نمایشگاه گفت: پانزدهمین نمایشگاه صنعت مالی در 32 هزار مترمربع فضای غیرمفید و 16 هزار مترمربع فضای مفید برگزار می‌شود که 1200 مجموعه فعال مالی با رویکرد فعال‌سازی و ارتقای سواد مالی حضور دارند که این نمایشگاه نسبت به سال قبل خود بیش از دو برابر شده.

سپاسدار افزود: در این نمایشگاه 5 میزگرد تخصصی بانک، بورس و بیمه برگزار می‌شود. همچنین رویدادهایی مانند مالی‌سنتر، مالی‌شو و نوستالژی مالی برگزار می‌شود. همچنین 10 بانک دولتی و بانک‌های خصوصی در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و استارت‌آپ‌های صنعت مالی به ارائه جدیدترین دستاوردهای خود خواهند پرداخت. زمان برگزاری نمایشگاه هم 16 تا 19 خرداد در سالن‌های 35، 38، 41 و 44 نمایشگاه خواهد بود.

در ادامه جلسه، مصطفی رئوفی، مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی اظهار داشت: 15 شرکت بیمه‌ای اعلام آمادگی کردند که در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند و هر روز یک عضو هیأت عامل بیمه مرکزی برای پاسخ به مخاطبان در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

همچنین مهدی حاجی‌وند مدیرکل روابط عمومی سازمان بورس هم گفت: همه ارکان بازار سرمایه و بورس‌های مختلف در این نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند؛پیگیری سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در سیاست‌های سازمان بورس در سال جاری دنبال می‌شود و در این راستا میزگردهای تخصصی در نمایشگاه برگزار می‌شود.

وی همچنین ادامه داد: میز حق و حقوق سهامداران و سوت‌زنی برگزار می‌شود و مسئولان بورس پاسخگوی سؤالات سهامداران و مخاطبان بازار سرمایه خواهند بود. همچنین حدود 70 شرکت بورسی هم در نمایشگاه حضور پیدا می‌کنند.

‌همچنین در این نشست اعلام شد هیأت‌هایی از روسیه و همچنین رایزنان بازرگانی در این نمایشگاه حضور پیدا خواهند کرد.