حسینی: آزمون کانون وکلا غیرقانونی است
حسینی: آزمون کانون وکلا غیرقانونی است
سکان؛ رئیس کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس برگزاری آزمون کانون وکلا را غیرقانونی خواند و گفت: نباید اجازه دهیم قانون توسط عده‌ای قانوندان قانون‌شکن شکسته شود. مقابل این مسئله می‌ایستیم و نمی‌گذاریم حق جوانان این مملکت ضایع شود.

سیدشمس الدین حسینی در جلسه علنی امروز (سه شنبه) مجلس در تذکری گفت: در خصوص فضای کسب و کار دو قانون اصلاح مواد (۱) و (۷) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار بود. این دو قانون در بسیاری از موارد اثرات مثبتی را بر جای گذاشته اما نهادهایی مانند کانون وکلا قانون شکنی کرده و مرکز وکلا همکاری نمی کند و در بسیاری از مواقع قانون را می‌شکنند و در مقابل آن می‌ایستند. آن ها غیرقانونی آزمون برگزار می کنند که این موضوع را بررسی می‌کنیم. در صورت نیاز به اساسنامه این نهادها ورود کرده و از آنها سلب صلاحیت می‌کنیم تا در مقابل قانون و منافع مردم برای منافع خود نایستند.

حسینی ادامه داد: کمیسیون ویژه جهش تولید نشستی در این باره برگزار کرده است، برگزاری آزمون‌ها غیرقانونی و تفسیر به رای است و باید با آن مقابله شود. نباید اجازه دهیم قانون توسط عده‌ای قانوندان قانون‌شکن شکسته شود. مقابل این مسئله می‌ایستیم و نمی‌گذاریم حق جوانان این مملکت ضایع شود. همین‌ها هستند که اجازه نمی‌دهند کسب و کار شکل بگیرد و اجازه نمی‌دهند جوان‌های پاک و غیور به کارکرد نهادهای انقلابی علاقمند شوند.

وی در پایان گفت: برای رفع مشکل تولید، باید این قانوندانان قانون‌شکن هرکجا هستند و به هر جایی که متکی هستند، کنار بروند.