جولان نفوذی‌ها/ لزوم به‌کارگیری نکردن مدیران دولت قبل به عنوان بانیان وضع موجود
جولان نفوذی‌ها/ لزوم به‌کارگیری نکردن مدیران دولت قبل به عنوان بانیان وضع موجود
سکان نیوز؛ رئیس جمهور در دیدار رمضانی با ذاکرین اهل بیت (ع) برای چندمین بار در ماه‌های اخیر بر عدم به‌کارگیری مدیران دولت قبل به عنوان بانیان وضع موجود در بدنه مدیریتی کشور تاکید کرد.

به گزارش سکان، این سخنان اگرچه منشور مدیریتی در دولت سیزدهم تلقی می‌شود اما برغم گذشت ۹ ماه از روی کارآمدن دولت سیزدهم،همچنان مدیران دولت قبل در مناصب مدیریتی عمدتا حساس حضور دارند بدون آنکه شایستگی نمایندگی افکار و اندیشه‌های حاکم بر این دولت انقلابی را داشته باشند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که از حدود ۳ هزار و ۲۰۰ پست مدیریتی در کشور تنها ۴۰ درصد از اشغال مدیران دولت تدبیر و امید آزاد شد و به دست نیروهای جریان انقلاب افتاد و در بسیاری از مراکز در سطح وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، ادارات کل، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها که تابع سیاست‌های ترسیمی دولت هستند، همچنان مدیران دولت قبل حضور دارند ویکه تازی می‌کنند و براساس گفته‌های مسؤولان ذیربط آمار تغییر مدیران در مازندران از زمان روی کار آمدن دولت جدید تاکنون تنها ۷۰ مورد بوده که محل تامل است.

پر واضح است مدیران باید دلبستگی عمیقی به دولت متبوع داشته باشند تا در پیشبرد سیاست‌های ترسیمی آن بکوشند و منطقا مدیرانی که هیچ قرابت فکری با دولت مستقر ندارند دغدغه‌ای نیز برای حل مشکلات و تنگناهای دولت و مردم نمی‌توانند داشته باشند و از این رو حضورشان در بدنه دولت و پست‌های مدیریتی به مشکل اصلی در لاینحل ماندن چالش‌های روبه تزاید تبدیل می‌شود امری که اکنون به وضوح در لایه‌های مختلف مدیریتی کشور به‌ویژه در حوزه اقتصادی مشهود است.

گزارش‌ها حاکیست در برخی از دستگاه‌ها بانیان وضع موجود که در دولت قبل از هیچ کوششی برای حذف نیروهای غیرتمند ارزشی و جریان انقلاب از عرصه‌های مدیریتی دریغ نورزیده‌اند، اکنون و در دولت مردمی سیزدهم به‌گونه‌ای رنگ عوض کرده و تغییر چهره دادند و طلبکارانه مترصد به دست‌گیری مناصب مدیریتی بالاتر هستند که نیروهای جوان انقلابی به بهانه فقدان رزومه و سوابق مدیریتی از دستیابی به پست‌های اجرایی محروم ماندند.

از سوی دیگر بانیان وضع موجود در برخی دستگاه‌ها با سواستفاده از نجابت نیروهای انقلابی که هیچ انگیزه‌ای برای خیز برداشتن به سوی میزهای مدیریتی ندارند، خود را پرچمدار جریان انقلاب معرفی می‌کنند و با قلب واقعیت در حال جولان هستند که این خطر جدی را باید با اهمیت تلقی کرد چرا که نفوذ آنان در دولت سیزدهم با هدف ایجاد انحراف در مسیر آرمان‌ها و اهداف والای دولت فعال و پرکار رئیسی در جریان است.

سئوال اساسی اما در این میان آن است که چگونه مدیرانی که در اوج دلبستگی به جریان حاکم بر دولت قبل با ناتوانی و انفعال خود هیچ اقدامی برای گره‌گشایی از چالش‌های بنیادی کشور نکردند اکنون در دولتی که مخالف حقیقی آن هستند، قصد خدمت به آرمان‌های بلند انقلاب را دارند؟!

ناگفته پیداست دولت سیزدهم خاستگاه محرومان و عدالت‌جویان و وارثان راستین انقلاب است که دل در گرو ارزش‌های متعالی آن و عمود اصلی خیمه انقلاب یعنی ولایت فقیه دارند و زیبنده نیست با مسامحه و تساهل سنگر خدمت‌رسانی در این دولت را به کسانی سپرد که کارنامه آنان مشحون از وادادگی و عدول از مشی آرمانی انقلاب است و حضور آنها در مناصب اجرایی خسارت فراوانی را نصیب کشور کرد.

بهر روی شایسته است مسؤولان ارشد دولت و متولیان اجرای طرح‌های توسعه بنیادی در کشور با مراقبت جدی از سامانه‌های مدیریتی و پالایش دستگاه‌های اجرایی از عناصر نفوذی جریان غربگرا و لیبرال مسلک،در تغییر فضای سیاسی و مدیریتی برای تحقق ارزش‌های مانای اسلامی و حاکم کردن جریان انقلابی و جوانان دلبسته به مبانی معرفتی نظام اسلامی بکوشند و دولت مردمی سیزدهم را در پیگیری برنامه‌ها و سیاست‌های اعلامی رئیس جمهور محترم یاری رسانند.

عقیل امامی ـ تحلیلگر مسائل سیاسی