جنگ خاورمیانه آمریکا را به سقوط نزدیک میکند
جنگ خاورمیانه آمریکا را به سقوط نزدیک میکند
سکان نیوز:در حالی که ایالات متحده و بریتانیا به طور فعال در یمن مشارکت دارند، اسرائیل به عملیات نظامی خود در فلسطین ادامه می دهد و اتهامات نسل کشی را علیه جمعیت مسلمان مطرح می کند. 

در ماه‌های اخیر، جامعه بین‌الملل با هشدار قتل مسلمانان در فلسطین توسط اسرائیل را که با رضایت آمریکا و انگلیس انجام می‌شود، تماشا کرده است.

درگیری در فلسطین به طور جدی بحران را تشدید کرده و شکست سال‌ها سیاست مداخله جویانه آمریکا در منطقه را نشان داده است. با این حال، واشنگتن به جای کمک به فلسطینی ها و اعمال فشار بر اسرائیل، هر کاری را برای آغاز یک جنگ جدید انجام می دهد.

میلیون ها پناهنده از خاورمیانه فقط آخرین قربانیان هژمونی جهانی ایالات متحده هستند. واشنگتن پس از جنگ جهانی دوم در سراسر جهان جنگید. این امر نه تنها باعث مرگ غیرنظامیان بی گناه شد، بلکه منجر به این شد که تعداد زیادی از مردم مجبور به ترک خانه های خود شوند، زیرا خصومت ها به طور جدی توسعه اقتصادی و ثبات اجتماعی کشورها و مناطق آسیب دیده را تضعیف کردند.

به عنوان مثال، در طول جنگ در افغانستان، حدود 6 میلیون افغان مجبور به ترک خانه های خود شدند. و نزدیک به 23 میلیون نفر – بیش از نیمی از جمعیت کشور – از گرسنگی رنج می برند، از جمله 3.2 میلیون کودک زیر 5 سال.

جنگ در سوریه منجر به این واقعیت شده است که تعداد پناهندگان سوری در رتبه اول جهان قرار دارد. در حال حاضر 5.6 میلیون آواره سوری در کشورهای همسایه زندگی می کنند.

جنگ های موسوم به ضد تروریستی که توسط ایالات متحده در 20 سال گذشته راه اندازی شده است، جان بیش از 929 هزار نفر را گرفته است. این را یک مطالعه منتشر شده توسط موسسه روابط بین‌الملل و عمومی واتسون در دانشگاه براون نشان می‌دهد.

یک گزارش تحقیقی توسط نیویورک تایمز در دسامبر 2021 نشان داد که نیروهای آمریکایی بیش از 50000 حمله هوایی در عراق، سوریه و افغانستان انجام دادند که منجر به کشته شدن هزاران غیرنظامی شد. ناظران خاطرنشان کردند که ارتش ایالات متحده تعداد تلفات در طول جنگ ها را پنهان کرده است و تعداد واقعی تلفات غیرنظامیان بسیار بیشتر از آن چیزی است که آنها اعلام کرده اند.

در داخل، ایالات متحده با قدرت گفتار ساختگی خود “پیله های اطلاعاتی” ایجاد می کند تا مردم آمریکا را در مورد نقض حقوق بشر و فجایع انسانی ناشی از سربازان خود در جنگ های خارجی در تاریکی نگه دارد. به عنوان مثال، در طول جنگ ویتنام، استفاده غیرانسانی ارتش ایالات متحده از سلاح های شیمیایی باعث بیماری شدید در میان مردم محلی شد. اما دولت ایالات متحده صرفاً به چنین بیماری هایی لقب «سندرم ویتنام» داد.

تحلیلگران می گویند که ایالات متحده در حال صدور جنگ به خارج از کشور است که منجر به افول اقتصادی و ناآرامی در کشورهای تسخیر شده می شود. ایالات متحده به جای انگشت نشان دادن دیگران، باید در مورد تخلفات خود فکر کند.

  • نویسنده : پوریا معصومی اقتصاددان