جلوگیری از فرار سرمایه گذار در مازندران
جلوگیری از فرار سرمایه گذار در مازندران
سکان؛ استاندار مازندران با بیان اینکه بیشترین زمان برای صدور مجوز طرح‌های توسعه‌ای در مازندران ۱۵ روز است، گفت: روش اشتباه گذشته موجب معطل ماندن و فرار سرمایه گذار می‌شد این چالش جدی در استان باید ریشه کن شود.

سیدمحمود حسینی‌پور در جلسه شورای برنامه ریزی استان، اظهار کرد: اگر در مدت تعیین شده به درخواست سرمایه گذار پاسخ داده نشود پرونده راه‌اندازی واحد تولیدی به متقاضی و فعال اقتصادی به صورت خودکار مثبت ارزیابی و فرد مراجعه‌کننده جواز خود را دریافت می‌کند.

استاندار مازندران با اعلام اینکه رفع مشکلات زیرساختی و همچنین حمایت همه‌جانبه از فعالان اقتصادی برنامه راهبردی دولت سیزدهم است، افزود: در صورت کارشکنی با مدیران خاطی برخورد خواهد شد.

این مسئول گفت: بی توجهی مدیران دستگاه‌های اجرایی به فعالان اقتصادی برایشان به طور حتم هزینه دارد به طوری که در صورت تداوم بی رغبتی‌ها با دستگاه‌های اجرایی خاطی طبق قانون و اختیار برخورد خواهد شد.

حسینی‌پور در بخش دیگری از سخنانش بر لزوم نظارت بیشتر بر مدارس غیرانتفاعی تاکید کرد و گفت: اجرای طرح‌های آموزشی و تربیتی در مدارس استان باجدیت دنبال و نگاه آموزش و پرورش در تربیت نوجوانان فعال، مومن، خلاق و دارای مهارت دوچندان شود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به اینکه اجرای طرح‌های آموزشی و تربیتی در استان تنها معطوف به مدارس دولتی نباشد، اظهار کرد: باید اقدامات از این دست در مدارس غیرانتفاعی هم دنبال شود و همچنین شورای آموزش و پرورش استان باید نسبت به استفاده بهینه از فضای مدارس برای اجرای طرح‌های تربیتی و آموزشی به ویژه طرح‌های مهارتی بحث‌های دقیق و جامعی داشته باشد.