جابر معافی الگوی درخشان رسانه/ برگزاری مراسم سالگرد زنده‌یاد معافی در مازندران
جابر معافی الگوی درخشان رسانه/ برگزاری مراسم سالگرد زنده‌یاد معافی در مازندران
سکان نیوز؛ با گذشت ۹ سال از هجران غمبارش همچنان نام و یاد او بر دل‌ها و زبان‌ها جاری است.«جابر معافی» سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران کمال سرشت و خصال نیکو در دیار سروقامتان عرشی بود که زندگی مومنانه در پرتو تعالیم مکتب حیات‌بخش اسلام ناب محمدی (ص) را تجربه کرد.

عقیل امامی در یادداشتی نوشت؛ با گذشت ۹ سال از هجران غمبارش همچنان نام و یاد او بر دل‌ها و زبان‌ها جاری است.«جابر معافی» سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران کمال سرشت و خصال نیکو در دیار سروقامتان عرشی بود که زندگی مومنانه در پرتو تعالیم مکتب حیات‌بخش اسلام ناب محمدی (ص) را تجربه کرد.

او خبرنگاری ماهر و الگو در رسانه‌های پرشمار امروزی به شمار می رفت که هرگز برای دیده شدن اخبار، اخلاق رسانه‌ای را رها نکرد و حقیقتا صداقت در عمل و رفتارش موج می زد.

هم‌سخنی و همکلامی با جابر رسانه‌های دیار علویان بسیار پرجاذبه بودو مشتاقان زیادی داشت و امروز فراقش چنان سوزناک و رنج آور است که برایش مرهمی نیست.

اکنون نیز نوشتن از «جابر» بسیارسخت است و نبودنش در باورها نمی‌گنجد. او رسالت سترگ آگاهی‌بخشی و تنویر افکار عمومی را رسالت انبیائی می‌دانست و در این راه مشقت‌های فراوانی را بر دوش کشید و راه‌اندازی زنجیره خبری فارس در مازندران و ممتاز شدن همه ساله‌اش در عرصه خبر، گواه روشنی از این سختکوشی و مجاهدت بود.

جابر، حقیقتا در عرصه رسانه به بلوغ رسید و بازتاب افکارش در خبرگزاری فارس یکسره منشا اثر و تحول اساسی بود.

اکنون رسانه‌های مازندران که پرتوی از نور درخشان «جابر» هستند، سرمشق صداقت و یک‌رنگی را از او به یادگار دارند و در راه پر فرازو نشیب اطلاع‌رسانی همواره به انگاره‌های دریافتی‌اش اتکا می‌کنند.

برای فقدان همسنگر مجاهد عرصه دیده‌بانی در رسانه یعنی «جابر معافی» باید هزاران بار افسوس خورد و علو درجات معنوی و رحمت واسعه الهی آن به‌حق پیوسته را از خداوند سبحان طلب کرد.

زنده‌یاد جابر معافی سرپرست فقید خبرگزاری فارس در مازندران در ۳۱ شهریورماه سال ۱۳۹۲ براثر ایست قلبی جان‌به‌جان آفرین تسلیم کرد؛ به همین مناسبت در نهمین سالگرد وی مراسم یادبودی در مزار آن مرحوم واقع در آرامگاه شهدای «ولیتیر» واقع در شهرستان میاندورود جاده گهرباران روز پنج‌شنبه ۳۱ شهریوماه ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ دقیقه برگزار می‌شود