تهیه گوشی هوشمند برای ۴۰ هزار دانش‌آموز مناطق محروم
تهیه گوشی هوشمند برای ۴۰ هزار دانش‌آموز مناطق محروم
سکان نیوز/چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش در سال ۹۹ به ریاست استاندار مازندران و با حضور اعضای شورا با دو دستور کار "طرح آجر به آجر" و "شبکه آموزشی شاد" صبح امروز در سالن شماره یک استانداری مازندران برگزار شد.

سکان نیوز/به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش مازندران؛ در ابتدای این جلسه و پس از قرائت آیاتی از قرآن علیرضا سعدی پور ضمن عرض خیر مقدم به اعضا و همچنین فرمانداران که از طریق شبکه آموزشی شاد در جلسه حاضر بودند، به ارائه گزارشی از رویکردها و عملکرد آموزش و پرورش مازندران پرداخت.
وی همچنین گفت: تغییر رویکرد از حافظه محوری به مهارت محوری و توجه ویژه به مناطق محروم و بسط عدالت آموزشی از برنامه های جدی ماست و این دو موضوع هردو در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که در سال ۹۰ به تایید مقام معظم رهبری رسید، مورد تاکید است.
سعدی پور در ادامه به برگزاری موفقیت آمیز امتحانات نهایی خرداد پرداخت و تصریح کرد: با تلاش همکاران و معلمان با توجه به شرایط کرونا، در این بخش دو پله جهش داشتیم و قبولی پایه دوازدهم دانش‌آموزان استان در امتحانات نهایی از رتبه ۹ با دو پله رشد به رتبه هفتم کشوری رسیدیم که جای خوشحالی دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش مازندران همچنین خاطرنشان کرد: برای اولین بار در کشور مجتمع گردشگری دانش‌آموزی با تلاش سازمان دانش آموزی استان، در روستای ورسک سوادکوه مورد بهره برداری قرار گرفت که با سه ساختمان و امکانات زیرساختی و با توجه به ویژگی های اقلیمی استان می‌تواند پذیرای گردشگران دانش آموز از سراسر کشور باشد.
وی در ادامه به اولین دستور کار جلسه پرداخت و در خصوص شبکه دانش آموزی شاد گفت: فضای مجازی در گذشته غالبا برای دانش آموزان نوعی تهدید در نظر گرفته می شد اما کرونا شرایطی ایجاد کرد که این تهدید به یک فرصت تبدیل شد و امروز و با طراحی شبکه شاد، آموزش در فضای مجازی با امکانات ویژه از قبیل برگزاری آزمون های آنلاین و برنامه های لایو استمرار دارد.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در ادامه گفت: با استفاده از ظرفیت این شبکه در برنامه های اوقات فراغت نیز بهره بردیم و در حال حاضر کانون های فعالیت تابستانه ما در حال بهره برداری از این ظرفیت هستند که جای افتخار دارد.
وی به چالش بزرگ این حوزه اشاره و خاطرنشان کرد: برابر ارزیابی دقیق تعداد ۳۹ هزار و ۵۵۳ نفر از دانش‌آموزان گوشی هوشمند ندارند و در عمل نیز امکان تهیه این گوشی را ندارند و به این دلیل توان استفاده از شبکه شاد را ندارند و از شورای آموزش و پرورش و جامعه خیران توقع داریم این نقص را جبران کنند ضمن اینکه سرعت اینترنت و پوشش ضعیف ایتنرنت در مناطق کوهستانی از دیگر چالش های شبکه شاد است که البته برای تدبیر آن برنامه‌‍‌هایی داریم.