تنها سینمای بابل در حال تعطیلی کامل
تنها سینمای بابل در حال تعطیلی کامل
سکان نیوز؛ با روندی که دارد پیش می‌رود تنها سینمای بابل در حالت تعطیل شدن است و صاحبان آن تصمیم گرفتند سینما را تعطیل کنند چون واقعاً درآمدی ندارند.

به گزارش سکان نیوز، روز نخستین دستگاه سینماتوگراف به ایران در سن ۱۲۷۹ هجری شمسی توسط مظفرالدین‌شاه سرآغازی برای سینمای ایران محسوب می گردد.
نخستین سالن سینما در ایران مدت کوتاهی بعداز ان با نام سینمای سینمای سوری “توسط کاتولیک‌ها در شهر تبریز تاسیس شد.
اولین سینمای عمومی در ایران توسط میرزا ابراهیم خان عکاس باشی در سال ۱۲۸۳ شمسی افتتاح اما اولین سینمای رسمی که به صورت سینمای فعلی راه اندازی گردید.
در سال ۱۳۰۵ به نام سینمای ایران در تهران ابتدا و شروع به کار کرد.
آنچه در کتب تاریخی آمده است اولین سینمای شمال کشور در سال ۱۳۰۷ شمسی در بابل تاسیس شد و بعد از انقلاب از چهار سینمایی بزرگ با بل به مرور تعطیل و تخریب گردید و فقط یک سینما به نام آزادی هنوز باقی مانده است و دارد نفس های اخرش را می کشد .سینما آزادی در سال ۱۳۵۱ به صورت درجه یک و ممتاز با ظرفیت ۷۰۰ صندلی ساخته شد.
بعد از انقلاب و مسائل بعدی دوران انقلاب پس ازذ چند سال بازسازی صورت گرفت که می توان از جمله می‌توان به تعویض آپارات ها، باز سازی نمازخانه، اصلاح سیستم سرمایش و گرمایش نورپردازی سالن و نصب چراغ های راهنما ی صندلی ساخت گیشه مدرن و بوفه جدید و غرفه محصولات فرهنگی با نصب ۴۰۰ صندلی شیک و استاندارد یاد کرد.
حسن (احمد) منتظریان متولد ۱۳۳۵ از بابل و‌از زمان شروع تاسیس سینما تاکنون نزدیک به ۴۸ سال در سینما آزادی در رده های مختلف مشغول به کار است.
وی در حال حاضر جزو یکی از قدیمی‌ترین مدیران سینما در مازندران می باشد. منتظریان می‌گوید: با روندی که دارد پیش می‌رود تنها سینمای بابل در حالت تعطیل شدن است و صاحبان آن تصمیم گرفتند سینما را تعطیل کنند چون واقعاً درآمدی ندارند .
وی ادامه دادند غیر از بنده شش پرسنل دیگر در این سینما در حال فعالیت هستند که تقریباً ۶ و ۷ ماه است به دلیل کرونا سینما تعطیل است و بچه ها حقوقی ندارد و بنده از جیب خودم حقوق را کم کم پرداخت می کنم .
هیچ مقام مسئولی پاسخگوی تماس نوین شهر نیز با هم باید مسائل هنری و اجرایی شهر برای زنده نگهداشتن این سینما همت کنند
مدیر سینما آزادی در پایان این گفتگو از خاطرات خود اینگونه می‌گوید: یادم نمی‌رود که فیلمهای بروسلی به خصوص فیلم خشم اژدها بود که من شاهد صف چند صد متری برای دیدن فیلم به سینما داشتیم که من هرگز دیگر این اقدام را برای دیدن فیلم در بابل ندیدم