تقدیر و تجلیل از افراد دارای معلولیت در شهرداری منطقه ۱۹
تقدیر و تجلیل از افراد دارای معلولیت در شهرداری منطقه ۱۹
سکان نیوز؛ به مناسبت گرامیداشت هفته افراد دارای معلولیت نشستی با حضور مدیران شهرداری منطقه ۱۹، مدیران عامل انجمن نابینایان ایران و جامعه معلولین ایران، رئیس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور و معاون پیگیری فنی این دبیرخانه،دبیر منطقه ای کانون معلولان منطقه و جمعی از معلولین فرهیخته ورزشی و فرهنگی این منطقه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 19، طی این نشست کامران عاروان مدیر عامل جامعه معلولین ایران ضمن قدردانی از زحمات مدیریت شهری منطقه در مناسب سازی معابر و اقدامات صورت گرفته برای افراد دارای معلولیت گفت: وجود این اقشار و استعداد آنها همانند دیگر آحاد جامعه است پس باید معماری و شهرسازی در سطح شهر مناسب برای همگان و با نظارت مستمر مسئولین برای رعایت استانداردها در این زمینه انجام شود.
در ادامه این نشست علی اکبر جمالی مدیر عامل انجمن نابینایان ایران با اشاره به اهمیت فرهنگ سازی و نقش رسانه ها در رعایت حقوق معلولین خواستار اطلاع رسانی و آگاه سازی در این خصوص شد.
جمالی گویا شدن چراغ های راهنمایی و رانندگی در برخی از معابر شهر تهران را در راستای بهره مندی ناشنوایان و نابینایان از خدمات شهری را ستودنی دانست و خواستار اجرای این طرح در سایر معابر بویژه مکان های پر تردد سطح شهر تهران شد.
ابراهیم کاظمی مومن سرایی رئیس دبیر خانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور نیز با اشاره به راه اندازی سامانه معبر بیان کرد: در این سامانه افراد دارای معلولیت می توانند مشکلات خود را در این خصوص با ارسال پیامک به شماره 300012322 مطرح کنند.
او همچنین خواستار طرح مشکلات معلولین در این دبیرخانه در راستای پیگیری مطالبات آنها در سطح سیاست گذاری کلان و تسهیل دسترسی معلولین به خدمات اجتماعی، فرهنگی و ورزشی شد.
براساس این گزارش در این نشست ضمن ارائه گزارشی از عملکرد معاونت های فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری، معماری و شهرسازی و اجتماعی و فرهنگی در اجرای مصوبات کمیته مناسب سازی، از معلولین حاضر با اهدای لوح تقدیر شد.