تعدد برنامه‌های شاخص در چهل‌و‌یکمین سالگرد انقلاب اسلامی
تعدد برنامه‌های شاخص در چهل‌و‌یکمین سالگرد انقلاب اسلامی
سکان نیوز، مدیر کل آموزش وپرورش مازندران برنامه های دهه فجر مدارس استان مازندران را تشریح کرد.

به گزارش سکان نیوز؛ «علیرضا سعدی پور» با تبریک به مناسبت فرارسیدن چهل و یکمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران به رهبری حضرت امام خمینی (ره ) و با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه سیدالشهدای جبهه مقاومت اسلامی، شهید سلیمانی گفت: آموزش و پرورش در ستاد گرامیداشت دهه مبارکه فجر استان، نقش به سزایی دارد.

وی افزود: اقدامات لازم جهت برگزاری مطلوب تمامی برنامه ها به ویژه پنج برنامه شاخص اعلام شده در قالب زنگ انقلاب،  یادواره 2 هزار شهید، گفتمان های دانش آموزی و اجرای سرود «همسرایان فجر» و حضور دانش آموزان و فرهنگیان در راهپیمایی 22 بهمن صورت گرفته است.

سعدی پور توجه به اصل دانش آموز محوری و واگذاری نقش ها به دانش آموزان در همه برنامه ها، ایجاد شور و نشاط و روحیه امید آفرینی در بین دانش آموزان، پرهیز از پرداختن به مسائل حاشیه ای، جناحی و تبلیغاتی، بیان دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و تلاش در جهت تنویر افکار و تعمیق باورهای اعتقادی دانش آموزان نسبت به اصول مترقی انقلاب را جز مهم ترین اهداف و برنامه های طراحی شده آموزش وپرورش دراین دهه دانست.

وی تصریح کرد: مراسم نمادین استانی برای نواختن زنگ انقلاب در هنرستان دخترانه ابتکار مرکز استان با حضور استاندار محترم، خانواده های معظم شهدا برگزار خواهد شد. در تمامی شهرستان ها و مناطق استان نیز در یکی از مدارس منتخب با شرکت مسئولان شهرستانی، پیشکسوتان و خانواده معظم شهدا، آیین نمادین نواختن زنگ انقلاب برگزار می شود. ضمن این که اجرای برنامه های ویژه همزمان با لحظه ورود تاریخی حضرت امام (ره ) در ساعت

 33 :9 روز شنبه 12 بهمن در تمامی مدارس با بهره گیری از ظرفیت گروه های مستقل فرهنگی مدارس و تشکل ها برگزاری صبحگاه مشترک، اجرای سرود و نقاشی همگانی صورت خواهد گرفت.

مدیر کل آموزش وپرورش مازندران به برگزاری هماهنگ دوهزار یادواره  شهید دانش آموز و فرهنگی استان در دو هزار مدرسه مازندران در روز 16 بهمن  اشاره کرد و گفت: طرح لاله های روشن در سال جاری، به عنوان یک طرح ملی در سراسر کشور و در 40 هزار مدرسه با تدوین برنامه های محتوایی و با محوریت دانش آموزان و بهره گیری از ظرفیت تمامی نهاد های مرتبط  اجرا خواهد شد. دبیرخانه کشوری این طرح در مازندران مستقر است.

سعدی پور یادآور شد: از جمله ی برنامه هایی که دانش آموزان را برای تلاش و تفکر بیشتر در خصوص رویدادهای دهه فجر57 وا می دارد، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری است که در همه شهرستان ها و مناطق انجام می شود. همچنین با انگیزه ایجاد شور و نشاط بیشتر در این دهه و شرکت دادن دانش آموزان بیشتر در برنامه های دهه فجر، برگزاری مسابقات ورزشی جام فجر مد نظر قرار گرفته است.

وی به انجام هماهنگی برای برگزاری نشست گروه های مختلف دانش آموزی از جمله دانش آموزان عضو تشکل ها، اعضای شوراها، نخبگان علمی، فرهنگی، هنری و … با مسئولین (فرماندار، بخشدار، امام جمعه، مدیران ادارات، فرماندهان نظامی و انتظامی، چهره های برتر گروه های اجتماعی، مبارزین انقلابی و …) با بررسی موضوعاتی همچون ریشه های انقلاب اسلامی، تبیین شخصیت ارزشمند و اندیشه های ناب حضرت امام خمینی(ره )، دستاوردهای انقلاب، چالش های پیش روی انقلاب در مسیر تکامل، راه های انتقال مفاهیم و اصول انقلاب به نسل جدید، و بینش سیاسی درست و بصیرت افزایی  اشاره کرده و تأکید نمود با توجه به انتخابات پیش رو باید اجرای آن همراه با برنامه مدون و به دور از فعالیت های جریانی وسیاسی باشد.

شایان ذکر است برنامه هایی همچون برگزاری نمایشگاه «مدرسه انقلاب» و اجرای سرود « کهن دیار» از دیگر برنامه های پیش بینی شده است.

  • نویسنده : صادقی