تخصيص 3400 ميليون تومان اعتبار براي تعميرات خط گرم در استان همدان
تخصيص 3400 ميليون تومان اعتبار براي تعميرات خط گرم در استان همدان
سکان نیوز :مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان گفت: تعميرات خط گرم نيز به شكل گسترده اي در سطح استان اجرا مي شود كه براي اين مهم 3 ميليارد و 400 ميليون تومان اعتبار تخصيص داده ايم.

به گزارش پايگاه خبري سکان نیوز، شيرزاد جمشيدي در نشست با معاون مديركل دفتر نظارت بر توزيع شركت توانير و جلسه نظارت عاليه بر بهره برداري شركت توزيع برق استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستاي خدمت رساني بهتر اظهار كرد: اين شركت از ديرباز صاحب فكر و انديشه بوده و همكاران و مجموعه واحدهاي اجرايي در سطح استان از لحاظ تفكري و عملكردي اقدامات قابل توجهي انجام داده اند.

وي با اشاره به اقدامات اثربخش براي مشتركين و لزوم مقاوم سازي شبكه برق در مقابل حوادث تصريح كرد: خوشبختانه در استان همدان با تدابير و اقدامات صورت گرفته، ايرادات شبكه رفع و مقاوم سازي شبكه برق به طور مستمر در دست اقدام است.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان با بيان اينكه بايد قبل از وقوع حوادث و بروز خاموشي پروژه هاي مقاوم سازي در دستور كار قرار گيرد، اضافه كرد: سال گذشته با بارش برف سنگين و كولاك، بخشي از شبكه هاي توزيع آسيب ديد كه به بهترين شكل مقاوم سازي انجام و شبكه اصلاح شد.
وي با اشاره به اينكه با اقدامات صورت گرفته مشكلات حوزه بهره برداري در آينده كمتر مي شود، گفت: امسال عمده اعتبارات عوارض در حوزه مقاوم سازي و تعميرات شبكه هاي روستايي هزينه شد.

جمشيدي تاكيد كرد: امسال طي سه مرحله 30 هزار كاور و در طول پنج ماه گذشته 35 سكسيونر خريداري شده كه در نقاطي كه مد نظر است و براي مديريت پيك كاربرد دارد، استفاده خواهد شد.وي با بيان اينكه اقدامات خوبي در حوزه بهره برداري و ديسپاچينگ، ارتقاء نرم افزارها، طرح چاوش و… انجام شده است، عنوان كرد: از ديگر فعاليت ها اقدامات پيشگيرانه از سرقت شبكه و تجهيزات برق با هدف رفع ضعف ولتاژ بوده است.

جمشيدي با بيان اينكه صفر تا صد شبكه برق استان برنامه مقاوم سازي دارد كه در صورت تأمين نقدينگي كار مقاوم سازي شبكه ها سرعت مي گيرد، تصريح كرد: بسياري از تيرهاي شبكه فشار ضعيف كه احتمال مي داديم در آينده نزديك دچار مشكل شوند اصلاح كرديم كه هم به مبلمان شهري كمك كرد و هم استحكام و پايداري مكانيكي شبكه را بالا برد.وي از كاهش نرخ انرژي توزيع نشده در استان همدان خبر داد و بيان كرد: طي سال هاي اخير نرخ انرژي توزيع نشده براساس هدف هاي تعيين شده و تمركز بر فعاليت هاي بهره برداري، كاهش يافته است.

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان با تاكيد بر اينكه تمام تجهيزاتي كه وارد شبكه مي شود، استاندارد است، اظهار كرد: كميسيون فني بسيار قوي در شركت توزيع نيروي برق استان شكل گرفته و تجهيزاتي را كه وارد شبكه مي شود با دقت و حساسيت بررسي و استانداردها كنترل مي شود.
وي با اشاره به اجراي مانورهاي عملياتي گفت: اين امر به منظور استحكام و مقاوم سازي، كاهش تلفات شبكه، كاهش خاموشي هاي ناخواسته، حفظ آمادگي اكيپ هاي عملياتي، ايمني شهروندان و … برگزار مي شود.

جمشيدي بيان كرد: تعميرات خط گرم نيز به شكل گسترده اي در سطح استان اجرا مي شود كه براي اين مهم 3 ميليارد و 400 ميليون تومان اعتبار تخصيص داده ايم.وي با تشريح علت خاموشي هاي صورت گرفته در تابستان سال جاري، تحول در شبكه توزيع برق استان با اتوماسيوني كردن آن اشاره و اضافه كرد: سال آينده برنامه پيك سايي خطوط برق با بار كشاورزي را مديريت خواهيم كرد كه به اين منظور سكسيونرهايي با قابليت قطع و وصل از راه دور نصب شده است.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان با بيان اينكه هدف ما خدمت رساني و كسب رضايتمندي مردم است، يادآور شد: مديريت خاموشي در استان بسيار منظم و با برنامه بود.

*ضرورت مقاوم سازي تاسيسات و تجهيزات شبكه توزيع برق

معاون مديركل دفتر نظارت بر توزيع شركت توانير نيز در ادامه مقاوم سازي تاسيسات و تجهيزات شبكه توزيع برق را امري ضرروي دانست و بيان كرد: شركت توزيع نيروي برق استان همدان در اين زمينه اقدامات موثري انجام داده است.مجيد برنگي با بيان اينكه شركت توزيع نيروي برق همدان به نحو چشمگيري در حال بهبود در شاخص هاي تعيين شده توانير است، گفت: اين شركت در بسياري از زمينه ها و شاخص ها جزو شركت هاي سرآمد در مجموعه صنعت برق و بخش توزيع است.

وي عنوان كرد: هدف از ارزيابي نظارت عاليه بهره برداري احصاء دستاوردها و ابتكارات استان ها و تعميم آن در سطح ملي است.معاون مديركل دفتر نظارت بر توزيع شركت توانير با اشاره به ضرورت ترويج فرهنگ مديريت مصرف افزود: با توجه به پيش بيني صورت گرفته در خصوص كمبود انرژي در فصل زمستان، پروژه هاي مديريت مصرف زمستاني در دست اقدام است.وي با تأكيد بر تدبير درست براي مديريت مصرف برق فصل زمستان عنوان كرد: بايد آمادگي كامل براي شرايط زمستان را داشته باشيم.

* كليد گذر از پيك تابستان 1401 بحث اطلاع رساني است

برنگي با اشاره به اينكه عقد تفاهمنامه با مشتركين صنعتي و كشاورزي، بازديد و كنترل روشنايي نماي ساختمان ها و … از اقدامات خوب براي كنترل پيك بار تابستان امسال در استان همدان بوده است، گفت: علاوه بر همه اين موارد، كليد گذر از پيك تابستان 1401 بحث اطلاع رساني است.
وي تصريح كرد: بهره برداري، مشتركين، مهندسي، روابط عمومي و… بايد با هماهنگي كار كنند و مديريت و كنترل پيك 1401 را از امروز كليد بزنند