تحقیق و تفحص از خودروسازی ها باید اولویت مجلس یازدهم باشد/خودروسازی در ایران به چاه ویل تبدیل شده است
تحقیق و تفحص از خودروسازی ها باید اولویت مجلس یازدهم باشد/خودروسازی در ایران به چاه ویل تبدیل شده است
سکان نیوز؛ عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه تحقیق و تفحص از خودروسازی ها باید اولویت مجلس یازدهم باشد، ادامه داد: باید موضوعاتی مانند کیفیت، قیمت، ثبت نام در طرح های پیش فروش، ارائه خدمات پس از فروش و نحوه رقابت خودروسازان با یکدیگر مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح شود.

به گزارش سکان نیوز، نماینده مردم تربت جام، تایباد و باخرز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وضعیت صنعت خودرو در ایران روز به روز اسفناک‌تر می شود، افزود: تفاوت فاحش قیمت خودرو در کارخانه و بازار موجب ایجاد بازار سیاه شده است. این وضعیت تمایل مردم برای ثبت نام در طرح‌های پیش فروش و خرید خودرو با قیمت کمتر را افزایش می دهد هرچند این خودروها از کیفیت و استاندار لازم نیز برخوردار نباشند.

خودروهای فروخته شده در طرح‌های پیش فروش در بازار سیاه یافت می‌شود

وی با بیان اینکه در حال حاضر مردم حتی برای شرکت در طرح‌های پیش فروش و خرید خودروی بی کیفیت نیز با مشکل روبه رو هستند، اظهار کرد: شیوه ثبت نام در این طرح‌ها موجب سرگردانی مردم شده زیرا افراد پس از مراجعه به سایتِ فروش با پیام هایی مانند تکمیل ظرفیت مواجه می شوند حال آنکه تنها چند دقیقه از آغاز ثبت نام گذشته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه بیشتر خودروهای فروخته شده در طرح های پیش فروش در بازار سیاه به فروش می رسد، اضافه کرد: قوه قضاییه باید به موضوع خودروسازی در ایران و نحوه پیش فروش خودرو ورود کند از سوی دیگر مجلس نیز با پیگیری به دنبال تعیین تکلیف و اجرای طرح ساماندهی صنعت خودرو باشد.

خودروسازی در ایران به چاه ویل تبدیل شده است

عضو هیات رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس با بیان اینکه تحقیق و تفحص از خودروسازی ها باید اولویت مجلس یازدهم باشد، ادامه داد: باید موضوعاتی مانند کیفیت، قیمت، ثبت نام در طرح های پیش فروش، ارائه خدمات پس از فروش و نحوه رقابت خودروسازان با یکدیگر مورد بررسی قرار گرفته و اصلاح شود.

رحیمی جهان آبادی صنعت خودروسازی ایران را به دلیل قیمت بالای محصولات و کیفیت نامناسب آنها در دنیا استثنایی خواند و تصریح کرد: حتی در کشورهای همسایه نیز قوانین و چارچوب های مشخصی برای صنعت خودروسازی وجود دارد تا مردم بتوانند خودروی باکیفیت و ارزان قیمت خریداری کنند در حالیکه خودروسازی در ایران به چاه ویل تبدیل شده است که حمایت از این شرکت ها، نیز نمی تواند تاثیری در بهبود عملکرد آنها داشته باشد.