تبدیل ۲۷ هزار متر شبکه سیمی شهرستان مهدیشهر به کابل خودنگهدار
تبدیل ۲۷ هزار متر شبکه سیمی شهرستان مهدیشهر به کابل خودنگهدار
سکان؛ طرح تبدیل ۲۷ هزار و ۴۸۵ متر شبکه فشارضعیف هوایی سیمی شهرستان مهدیشهر به کابل خودنگهدار، در طی سال ۱۴۰۱ به انجام رسید.

سرپرست مدیریت توزیع برق شهرستان مهدیشهر با عنوان این خبر گفت: پیشگیری از سرقت سیم مسی، کاهش تلفات انرژی الکتریکی، افزایش قابلیت اطمینان شبکه و کاهش خاموشی های ناخواسته ناشی از برخورد شاخه های درختان با شبکه سیمی، به عنوان اهداف اصلی اجرایی این طرح به شمار می رود.

حامد قانع با عنوان این که طرح مورد اشاره برای تمام مناطق شهرستان پیش بینی و عملیاتی شده است افزود: بخش عمده این عملیات در مناطق کوهستانی و دارای اشجار صورت پذیرفته است.

وی همچنین اظهار کرد: در طی سال گذشته ۷۲۵ اشتراک جدید به شمار مشترکان این شهرستان اضافه شده است.

وی با بیان این که در راستای برنامه هوشمندسازی شبکه، ۱۲ کنتور هوشمند برق در طی سال ۱۴۰۱ دایر گردیده یادآور شد: از زمان آغاز اجرای این طرح تا به حال، ۱۲۸ دستگاه کنتور هوشمند در سطح شهرستان مهدیشهر نصب شده است.

قانع در ادامه افزود: اصلاح و بهینه سازی شبکه های فشارمتوسط و فشارضعیف طرح روستایی، جلب مشارکت از مشترکین صنعتی شهرستان به جهت کاهش پیک بار، نصب پست های هوایی و جابجایی شبکه در جهت تامین برق متقاضیان جدید از جمله اقدامات شاخص صورت گرفته در شهرستان بوده است.

قانع خاطرنشان کرد: در طی سال قبل ۲۲۶ پروژه عمرانی برق رسانی با اعتباری به مبلغ ۲۳۰ میلیارد ریال در صنعت توزیع برق شهرستان مهدیشهر به بهره برداری رسیده است.