تامین یک هزار و 700 هکتار از اراضی شالیزاری سیمرغ از طریق آببندانها
تامین یک هزار و 700 هکتار از اراضی شالیزاری سیمرغ از طریق آببندانها
سکان نیوز:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ گفت: حجم آب آببندان های این شهرستان 13 میلیون متر مکعب است که آب مورد نیاز یک هزار و 700 هکتار از اراضی شالیزاری را تامین می کند.

به گزارش سکان نیوز/رجب فلاح زیلتی با اشاره به اینکه  آب بندان نمونه ارزشمندی از دانش و فناوری بومی مردمان این سرزمین است که غیر از ذخیره سازی آب برای کشاورزی تغذیه چشمه ها و آبهای زیر زمینی از دیدگاه بومی شناختی نیز به عنوان زیستگاه پرندگان و حیات وحش از اهمیت زیادی برخودار هستند، گفت: شهرستان سیمرغ دارای 20 قطعه آببندان با مساحت 458 هکتار در 12 روستا است که قسمت اعظمی از آب مورد نیاز شالیزارهای این شهرستان را تامین می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ بیان کرد: حجم آب آببندان های این شهرستان 13 میلیون متر مکعب است که آب مورد نیاز یک هزار و 700 هکتار از اراضی شالیزاری را تامین می کند.

فلاح در پایان با اشاره به اینکه محيط طبيعی آب بندان ها از مواد غذایی مانند فيتوپلانكتون، زلوپلانكتون و گياهان آبزي مفيد دیگر که براي تغذیه انواع آبزیان نیاز است، غنی است، افزود: حدود 200 هكتار از آببندان‌های این شهرستان در امر پرورش گونه هاي مختلف ماهی فعاليت دارند.

وی تصریح کرد: آببندان ها با جذب گردشگران برای طبیعت گردی می توانند نقش موثری در حفظ منابع ارزشمند اقتصادی، حفظ محیط زیست در بالابردن سطح درآمد روستاها، ایجاد اشتغال و رونق تولید و مشارکت مردم روستا داشته باشند.

  • نویسنده : 1161