تامین مالی گسترده طرح های زیربنایی شهری توسط بانک شهر
تامین مالی گسترده طرح های زیربنایی شهری توسط بانک شهر
سکان؛ بانک شهر با تامین مالی گسترده طرح های زیربنایی شهری، توانسته نقش مهم و موثری در کاهش مشکلات و معضلات کلان‌شهرهای کشور ایفاء کند.

در آستانه پانزدهمین سالگرد تاسیس بانک شهر، معاونت سرمایه گذاری و امور شرکت های این بانک به تشریح عملکرد خود در حوزه های مختلف پرداخته است.

تامین مالی ۳۰ هزار میلیارد تومان از اوراق مشارکت شهرداری‌ها و پذیرش رکن ضمانت و عاملیت انتشار تمام اوراق مشارکت شهرداری‌ها (تهران، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، قم و …) برای ساخت و راه‌اندازی طرح‌های قطار شهری، احیای بافت‌های فرسوده و تجهیز ناوگان حمل و نقل درون‌شهری و … و پذیرش رکن ضمانت حدودا ۱۰ هزار میلیارد تومان اوراق صکوک مرابحه و اجاره در راستای حمایت از تولید ملی در صنایع مختلف اعم از دارویی و فولادی و هواپیمایی و غذایی و … از اقدامات مهم معاونت سرمایه گذاری و امور شرکت های بانک شهر بوده است.

از دیگر دستاوردهای این معاونت نیز دستیابی به نرخ رشد 254 درصدی درآمدهای کارمزدی بانک از محل پذیرش عاملیت و ضمانت انتشار اوراق صکوک، مشارکت و فعالیت های بازرگانی و تجاری اشاره کرد. همچنین تا پایان سال 1401 مجموعاً مبلغ 32.000 میلیارد ریال اوراق گام در قالب 3 نماد بورسی در بازار منتشر و عرضه شده و از این محل 8.000 میلیارد ریال منابع جذب شعب عامل شده است.

معاونت سرمایه گذاری و امور شرکت های بانک شهر در حوزه اجرای مواد 16 و 17 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور نیز اقدامات قابل توجهی همانند: واگذاری صد درصد سهام شرکت توسعه بازرگانی بین‌الملل شهر، واگذاری شصت و پنج درصد از سهام شرکت پترو انرژی شهر، عرضه 15 درصد از سهام گروه مالی شهر در بازار سرمایه، ادغام شرکت مجری صدرای شهر در شرکت مسکن و ساختمان جهان را صورت داده است.

تحقق 146درصدی بودجه شرکت ها در دوره 6 و 9 ماهه منتهی به 31‏/06‏/1402 و اصلاح و بهبود روند سود آوری شرکتها، از جمله سود آور شدن شرکت مسکن و ساختمان جهان نیز از اقدامات معاونت در حوزه افزایش کارایی و بازده سرمایه‌گذاری ها بوده و امید است روند موفقیت‌های این بانک در طی سال‌های آینده نیز ادامه یابد.