بیش از ۵ میلیون قطعه انواع دستکش، ماسک و لباس بیمارستانی تولید شد
بیش از ۵ میلیون قطعه انواع دستکش، ماسک و لباس بیمارستانی تولید شد
سکان نیوز:فرمانده سپاه کربلا مازندران گفت: بسیجیان مازندران تا ۲۵ فروردین ماه ۹۹ بیش از ۵ میلیون قطعه انواع دستکش، ماسک و لباس بیمارستانی تولید کردند و همچنین تعداد ۱۰۱ هزار بسته معیشتی توزیع شد.

به گزارش سکان نیوز/سردار محمدحسین بابایی شامگاه روز گذشته یکشنبه ۳۱ فروردین ماه در حاشیه بازدید از کارگاه‌های تولید ماسک، مواد ضدعفونی و سبد معیشتی در نوشهر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی همبستگی و وحدتی که ایجاد شد، ادامه پیدا کرد و این همبستگی سرمایه بزرگی برای کشور است.

وی با بیان اینکه حضور مردم موجب رقم زدن این همبستگی شده است، تصریح کرد: برخلاف تصور دشمنان که فکر می‌کردند با تحریم و دیگر مشکلات کشور دچار آسیب شده است اما این آسیب به خود دشمنان برگشت و ما با استفاده از این موقعیت سرمایه انسانی و اجتماعی خوبی به دست آوردیم.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به ابتکارات و خلاقیت‌هایی که در کشور بدست آمده است، گفت: در حال حاضر یک نیروی وسیع در کشور ایجاد شده است و چنانچه جنگ بیولوژیک نیز اتفاق بیفتد سربازان آموزش دیده‌ای در نقطه نقطه کشور وجود دارند که راهکارهای مناسب برای مبارزه یاد گرفتند و در این راه تجربیات خوبی در حوزه کادر پزشکی به دست آمد.

سردار بابایی با اشاره به آغاز تست داروهای موثر در این زمینه و کسب موفقیت‌هایی در این مورد افزود: همراهی مردم بالاتر از همه از اهمیت بیشتری برخوردار است و مردم معنی ایثار را به خوبی می‌فهمند.

وی با بیان اینکه هیچ نقطه‌ای در کشور نیست که جمعی از مردم وارد گود نشده باشند، بیان کرد: مردم برای تولید ماسک و لباس گان پزشکی وارد میدان شدند و این مورد باعث آرامش جامعه شد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران خاطرنشان کرد: ابر قدرت‌هایی که خیلی احساس غرور می‌کردند در حال حاضر به دلیل کمبود امکانات و تلفاتی که در بحث کرونا دارند نمی‌دانند چگونه باید آن را جمع کنند اما در ایران مردم در اهدای ماسک و لباس پزشکی و امثالهم به پزشکان و پرستاران از یکدیگر سبقت می‌گیرند و به آن‌ها روحیه می‌دهند.

سردار بابایی برگزاری رزمایش کمک مومنانه را فوق تصور برنامه‌ریزی‌ها دانست و گفت: ماه رمضان امسال ماهی به یاد ماندنی و ویژه خواهد بود.

وی ادامه داد: طی پنجاه روز گذشته مردم مازندران بیش از ۵۰ میلیارد تومان فقط در بحث فعالیت‌های بسیج کمک کردند و این جدا از تجهیزاتی است که برای بیمارستان‌ها خریداری شد و این حرکت ادامه دارد.

فرمانده سپاه کربلا مازندران تصریح کرد: بیش از ۵ میلیون لیتر مواد ضد عفونی در سطح روستاها و شهرها عملیات ضدعفونی و گندزدایی صورت گرفت.

سردار بابایی با بیان اینکه در برخی شهرستان‌ها سه تا چهار میلیارد تومان پول و دیگر اجناس تهیه و همچنان ادامه دارد، یادآور شد: برای ماه مبارک رمضان در سه مرحله برنامه کمک مومنانه داریم که یک مرحله به ارزش یک میلیارد تومان تا قبل از ماه رمضان توزیع می‌شود و در مرحله دوم نیز به مناسبت میلاد امام حسن عسکری انجام و مرحله سوم نیز در شب عید فطر صورت خواهد گرفت.

وی گفت: در خصوص افطاری نیز خیرین می‌توانند به آشپزخانه‌هایی که تدارک دیده شده است اقلام خیراتی را تحویل تا طبخ شود و بعد از آن بین جامعه هدف توزیع شده که جامعه هدف ما بالای ۶۰ هزار نفر است اما هنوز شناسایی ادامه دارد و مطمئنا بیش از این تعداد خواهد بود.

فرمانده سپاه کربلا مازندران با اشاره به اینکه تعداد ۴۴۰ هزار نفر روز بسیجیان در امر ضدعفونی به مبارزه با ویروس کرونا فعالیت داشتند، افزود: یک گروه از بانوان در همه عرصه‌های پزشکی پرستاری و کارگاه‌ها برای تولید ماسک و لباس‌های پزشکی حضور داشتند و یک گروه نیز روحانیت بودند که در دو قالب نیروهای جهادی همراه همه طیف‌ها حرکت کردند.

سردار بابایی یادآور شد: قرارگاه موسی بن جعفر و قرارگاه پدافند زیستی استان مازندران در حال حاضر غسل و کفن درگذشتگان ناشی از ویروس کرونا و مباحث شرعیات را انجام می‌دهند.

  • نویسنده : نجفی