بیانیه سطح توافق خدمات،راهبرد مشارکت اداره کل تأمین اجتماعی استان سمنان
بیانیه سطح توافق خدمات،راهبرد مشارکت اداره کل تأمین اجتماعی استان سمنان
سکان نیوز؛ بیانیه سطح توافق خدمات،راهبرد مشارکت اداره کل تامین اجتماعی سمنان و دستورالعمل بروز رسانی سازمان تامین اجتماعی صادر شد.

مراجعان محترم:
بدینوسیله توافق‌نامه سطح خدمات پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل تامین اجتماعی سمنان به شرح ذیل به آگاهی می رساند:
1. این تارنما قابلیت دسترسی به میزخدمت خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی را دارد.
2. کلیه خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی، بر اساس ضوابط و مقررات تدوین شده است و بر اساس راهنمای موجود در لینک هر یک از خدمات، در دسترس مخاطبان خواهد بود.
3. به منظور استفاده از خدمات غیرحضوری سازمان تامین اجتماعی باید در سامانه مورد نظر ثبت‌نام نموده و نسبت به دریافت نام کاربری و گذر واژه اقدام نمایید.
4. با ثبت درخواست خدمات مورد نظر، درخواست شما در اسرع وقت بررسی و نتیجه اعلام خواهد شد.
5. در درخواست‌هایی که نیاز به بررسی پرونده فیزیکی بیمه‌شده یا کارگاه وجود دارد، کد رهگیری برای درخواست‌کننده ایجاد می‌گردد و از طریق ردیابی درخواست، خواهید توانست فرایند انجام کار خود را مشاهده و نسبت به ادامه مراحل کار اقدام نمایید.
6. ارائه خدمات غیرحضوری دفاتر درمانی در شعب و کارگزاری‌های رسمی تابعه اداره کل اصفهان از طریق ارائه درخواست در سایت به آدرس eservices.tamin.ir امکان‌پذیر می باشد.
7. این تارنما در صورت برقرار بودن زیرساخت‌های لازم مخابراتی به صورت تمام وقت در دسترس متقاضیان گرامی می‌باشد. در صورت بروز هرگونه اشکال و نقض فنی به متقاضیان اطلاع‌رسانی خواهد شد.
راهبرد مشارکت سازمان تأمین اجتماعی
 این سازمان کلیه مقررات صادره خود را اعم از طرح ها، آیین نامه ها،دستورالعمل هاوضوابط اجرایی خود را پیش از ابلاغ به مدت 2 هفته از طریق درگاه الکترونیک خود در معرض نقد عموم قرار داده و پس از دریافت نظرات وانتقادات سازنده مردمی،نسبت به اصلاح و سپس ابلاغ اقدام مینماید.
 کلیه شهروندان می‌توانند درخواست‌ها، شکایات و پیشنهادات خود را از طریق سامانه‌ “رسیدگی به شکایات” و سامانه “پیشنهادات و انتقادات” که تحت همین عنوان در پایگاه اطلاع‌رسانی اداره قرار داده‌شده است، ارسال و کد رهگیری دریافت نمایند. درخواست‌های واصله به‌صورت مکانیزه به واحدهای تخصصی ذی‌ربط ارسال و پاسخ در سامانه درج می‌شود. شهروندان می‌توانند با استفاده از کد رهگیری پاسخ خود را دریافت نمایند.
شهروندان می‌توانند از طریق سامانه “ملاقات و ارتباط با مدیران ” که تحت همین عنوان در پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت قرار داده‌شده است، درخواستهای خود را مطرح نمایند. درخواست‌های واصله به‌صورت مکانیزه به واحدهای تخصصی ذیربط ارسال و پاسخ در سامانه درج می‌شود. شهروندان می‌توانند با استفاده از کد رهگیری پاسخ خود را دریافت نمایند.
 شهروندان می توانند از طریق منو “تماس با ما” “اطلاعات تماس با اداره کل”، شماره تلفن، پست الکترونیکی مدیران و مسئولان اداره کل دریافت و از این طریق با افراد مذکور ارتباط برقرار نمایند.
شهروندان می‌توانند از طریق سامانه “نظرسنجی خدمات” و “نظرسنجی سایت” که تحت همین عنوان در پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت قرار داده‌ شده است نظرات خود را به اداره ارسال نمایند.
در جهت خدمت رسانی بهتر، رفع نواقص و دریافت نظرات کاربران، امکان نظرسنجی را در پرتال فراهم نموده است.
 در این پرتال سعی شده است تا کلیه استاندارد های مورد نیاز اعم از کاربر پسند بودن، شفافیت، کیفیت خدمات، دسترس پذیری، دسترس پذیری اطلاعات و سایر استانداردهای مربوطه رعایت گردد.
 اصلاح و بهبود روش های ارائه خدمات و اطلاع رسانی به مراجعین از طریق پرتال ایجاد و همواره مدنظر مسئولین این سازمان بوده است.
 اطلاع رسانی و بروز رسانی اخبار، اطلاعیه ها و … در پرتال سازمان یکی از مهمترین اهداف این سازمان مطرح شده است.
 دریافت و رسیدگی به شکایات، پیشنهادات و انتقادات مراجعین و پاسخگویی به آنها در پرتال سازمان فراهم شده است.
 در پرتال ستاد مرکزی سامانه هایی از جمله ثبت و رهگیری شکایات، ارتباط با مدیرعامل، پیشنهادها و انتقادات، ارتباط با دفتر حراست، تالار بحث و گفتگو، درخواست ملاقات با مدیرعامل و سایر سامانه های مرتبط بمنظور پاسخگویی و دریافت بازخوردهای کاربران طراحی و پیاده سازی گردیده است.
 زمینه دریافت پیام مخاطبین از طریق پست الکترونیکی semnan@tamin.ir و پاسخگویی به آنها ایجاد شده است.
*راهبرد مشارکت در تارنمای اداره کل تامین اجتماعی سمنان semnan.tamin.ir و با معرفی مدیران با نشانی واحدهای تابعه، انتشار قوانین و مقررات و نیز انعکاس اخبار و رویدادها در دسترس مخاطبان میباشد.
*مخاطبان محترم به منظور انعکاس شکایات یا پیگیری قوانین و مقررات میتوانند با تلفن گویای سازمان به شماره 1420 (مرکز ارتباطات مردمی) تماس حاصل نمایند.
USSD سامانه به شماره # 142 * جهت اطلاع از قوانین و خدمات سازمان از جمله بهره مندی از خدمات غیرحضوری در دسترس می باشد.
 این سازمان بخشنامه ها، آیین نامه ها، دستورالعمل ها و ضوابط اجرایی و … را از طریق درگاه الکترونیک خود جهت اطلاع و استفاده در دسترس عموم قرار داده است.
 سازمان تأمین اجتماعی پس از تهیه پیش نویس هر دستورالعمل و تهیه نرم افزار مربوطه، قبل از ابلاغ اجرا، نرم افزار تولید شده متضمن خدمت مدنظر به مخاطبان است را در یک یا چند شعبه به صورت پایلوت اجرا نموده سپس با بررسی نتایج آن در یک دوره آزمایشی ودریافت نظرات از کاربران (به طور مستقیم) و مخاطبان(غیر مستقیم) نسبت به رفع خطاها و مشکال احتمالی اقدام و پس ازآن به کل کشور جهت اجرا ابلاغ نموده علاوه بر آن با خلق رویداد جلب مشارکت و حمایت از کلیه کارآفرینان دیجیتال، استارتاپ ، نیروهای جوان، نخبه و مستعد کشور جهت خلق ارزش و نو آوری در خدمات سازمان تامین اجتماعی در بستر فناوری های نوین دیجیتال اقدام می نماید.
دستورالعمل به روز رسانی سایت در راستای ارایه خدمات بر خط و نوین به مخاطبین سازمان ، دایره سایت سازمانی مستقر در اداره کل روابط عمومی ستاد مرکزی سازمان تامین اجتماعی موظف است روزانه عملکرد و خدمات آنلاین را به روز رسانی نماید.
همچنین در راستای ایجاد و گسترش دولت الکترونیک خدمات غیرحضوری و برخط تامین اجتماعی در صفحه اول پایگاه های اطلاع رسانی استانها تعبیه شده است و اخبار استانها توسط مدیران روابط عمومی ادارات کل و مدیریت های درمان به روز رسانی می گردد.