بزرگترین مشکل، حضور بانیان وضع موجود در سازمان برنامه و بودجه است
بزرگترین مشکل، حضور بانیان وضع موجود در سازمان برنامه و بودجه است
سکان نیوز؛ نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به دلیل حضور بانیان وضع موجود در بدنه دولت، کارها روی زمین مانده زیاد است گفت: بزرگترین مشکل ما حضور بانیان وضع موجود در سازمان برنامه و بودجه است.

هم‌افزایی بین دولت و مجلس طی سال گذشته تاکنون، باعث رفع برخی موانع قانونی در زمینه اجرا شده که همین موضوع باعث حل بسیاری از مشکلات شده است، اما برخی جریانات سعی دارند، هم‌افزایی دولت و مجلس را زیر سوال ببرند. برای بررسی این موضوع با امانقلیچ شادمهر نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی گفت‌وگو کرده‌‌ایم.

 آیا اینکه دولت و مجلس دستاوردی نداشته‌اند درست است؟

امانقلیچ شادمهر: یکی از دستاوردها همین تعامل است که آقای رئیسی با رئیس مجلس و روسای کمیسیون‌ها نشست و برخاست دارند اما از طرفی اگر بخواهد تعامل زیاد باشد، دست و بال نماینده برای سوال و استیضاح بسته می‌شود و برای همین تعامل بیش از حد خوب نیست و در راستای همین ارتباط، وزرا باید کارهایشان را ثابت کنند، تعامل باید دو طرفه باشد و مصوبات باید اجرا شود و قاطعیت و پشتکاری جهت اجرای مصوبات باید باشد.

به دلیل حضور بانیان وضع موجود در بدنه دولت هنوز کارها روی زمین مانده زیاد است و بزرگترین مصیبت و مشکل و چالش ما حضور بانیان وضع موجود در سازمان برنامه و بودجه است. ما بهترین تصمیمات و قوانین  را می‌نویسیم و تصویب می‌کنیم و برای اجرا می‌فرستیم، از جمله بحث همسان‌سازی بازنشستگان و بحث رتبه بندی معلمان که از بهترین مصوبات مجلس است، ولی عملا اجرا نمی‌شود و مردم را گله‌مند می‌کند و باعث می‌شود مجلس و دولت ناکارآمد نشان داده شود.

مدیرانی که انتخاب شده‌اند برخی جوان و کم‌تجربه و سابقه آنچنانی ندارند و برخی از جای دیگر آمده‌اند و به همین دلیل دولت مجبور است از مدیران دولت سابق استفاده کند، در واقع دولت به این مدیران نیاز دارد.

 برخی منتقدین دولت، سفرهای استانی رئیس جمهور را بی‌تاثیر می‌دانند و مدعی هستند که هزینه این سفرها بیشتر از فایده‌اش هست، آیا شما هم همین نظر را دارید؟

امانقلیچ شادمهر:‌ این سفرها از این جهت که رئیس‌جمهور بین مردم می‌رود و ارتباط و دیدار دارند خوب است و مصوباتی که در استان‌های سیستان‌وبلوچستان، گلستان، کردستان و دیگر استان‌ها داشتند بهترین مصوبات از لحاظ عدد و رقم و بیشترین تخصیص از لحاظ اعتبار را داشتند،  اما تخصیصاتی که پیدا کرده شاید به پنج درصد هم نرسد. یا مدت آن را طولانی کردند که سال  تا ۱۴۰۳ یا سال ۱۴۰۴ وقت داشته باشند و مصوباتی که بعدش تخصیص و اعتباری نباشد عملا سفر را بی اعتبار می‌کند.