برگزاری مانور دورمیزی با موضوع مقابله با افت فشار گاز
برگزاری مانور دورمیزی با موضوع مقابله با افت فشار گاز
سکان؛ مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل از برگزاری مانور دورمیزی با محوریت مقابله با افت فشار در استان خبر داد.

میر سعید سید متین مدیر عامل این شرکت در حاشیه این مانور گفت: با توجه به رشد وگسترش فناوریهای نوین و لزوم آمادگی و هماهنگی هر چه بیشتر نیروهای عملیاتی و تعمیراتی در مواقع بحرانی و اهمیت پدافند غیر عامل  و حسب برنامه های مدیریت بحران شرکت ملی گاز ایران ، مانور دور میزی با عنوان “مقابله با افت فشار در اثر عملیات خرابکارانه و حمله سایبری ” با برنامه ریزی واحد حراست و امور HSE و پدافند غیر عامل در محل سالن جلسات ساختمان بهره برداری شرکت گاز استان برگزار شد.

وی افزود: طبق سناریوی تدوین شده و در اثر عملیات خرابکارانه، فشار و حجم گاز ورودی استان کاهش می یابد؛ که متعاقب آن کمیته بحران شرکت گاز تشکیل و نقش تمامی واحدها مورد بررسی قرار گرفت.

این مقام مسئول موضوع پدافند غیرعامل در فناوری اطلاعات و رعایت اصول آن به منظور برقراری امنیت و ایمنی در فضای سایبری را یک بحث حیاتی عنوان نمود و افزود: حصول اطمینان از کفایت تمهیدات حفاظتی زیرساختها، کاهش آسیب پذیری در برابر تهدیدات ، ایجاد آمادگی بیشتر برای مقابله با بحران ها و کنترل آنها و مشخص نمودن نقش ها و مسئولیت ها از اهداف این مانور می باشد.

مدیر عامل شرکت گاز استان اردبیل در این مانور دور میزی که با حضور مسئولین و کارشنان و اعضای کمیته مدیریت بحران و پدافند غیر عامل برگزار شد، اظهار داشت: پس از بررسی همه جانبه مانور، مقرر شد اهتمام ویژه ای در خصوص برگزاری مانورهای مشابه جهت آمادگی بیشتر مسئولین واحدها و پرسنل مربوطه در مواقع بحرانی صورت پذیرد.

گفتنی است، مانور دور میزی به صورت مباحثه محور است و تمرینی برای شبیه سازی بحران و به چالش کشیدن برنامه های عملیاتی و آمادگی واحدها برای مقابله با آن می باشد.