جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان سوادکوه برگزار شد
جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان سوادکوه برگزار شد
سکان نیوز/احمد حسین زادگان استاندار مازندران در جلسه ستاد مدیریت کرونا شهرستان سوادکوه با اشاره به گردشگر پذیر بودن مناطق مختلف سوادکوه، جلوگیری از ازدحام جمعیت در این اماکن و پارک‌های جنگلی را خواستار شد.

به گزارش سکان نیوز/ استاندار مازندران با بیان این که سهل انگاری در مقابله با کرونا پذیرفتنی نیست، افزود: نظارت و پیگیری کنید تا پروتکل‌های بهداشتی به نحو شایسته اجرا شود.وی افزود: سوادکوه محور ورودی مازندران است و باید پیشانی رعایت اصول بهداشتی در استان باشد.
استاندار مازندران با اشاره به وضعیت قرمز چندین شهر مازندران، خاطرنشان کرد: هیچ راهکاری مهم‌تر و مؤثرتر از رعایت فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک و دستورالعمل‌های بهداشتی در مقابله با انتقال و شیوع کرونا ویروس نیست.
دکتر سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز در این جلسه ، ضمن قدردانی از همه کارکنان حوزه بهداشت و درمان سوادکوه، گفت: در شهرستان سوادکوه به نسبت جمعیت تعداد کمی از افراد مبتلا شدند و بنابراین ایمنی در این شهرستان ها شکل نگرفته است و به سرعت می تواند این بیماری گسترش پیدا کند.
وی با بیان اینکه این شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد، افزود: تعداد بستری ها به نسبت تخت های بیمارستانی بالا است ولی خوشبختانه به دلیل جمعیت کم شهرستان مشکل بزرگی را به لحاظ بستری ایجاد نمی کند.
دکتر موسوی افزود: نگرانی ما روستاها و مسافرین و خوش نشینانی که به صورت دائم در آن زندگی می کنند است و سبب تجمع افراد می شوند که باید آن را مدیریت کنیم.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران به برگزاری مراسم عروسی و ترحیم اشاره کرد و گفت: بیشتر بیماران بستری در این مراسمات مبتلا شدند که باید آن را نیز کنترل کنیم.
وی با تاکید براینکه باید فرهنگسازی لازم برای قرنطینه بیماران کرونایی انجام شود، گفت: اطلاع رسانی به خانواده و محیط کار بیمار ارائه می شود و اگر فرد رعایت نکند همکاران ما می توانند به عنوان تهدید سلامت عمومی از دستگاه قضایی کمک بگیرند.