برگزاری جلسه بررسی روند اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند شهرستان بابل
برگزاری جلسه بررسی روند اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند شهرستان بابل
سکان نیوز؛ جلسه بررسی روند اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند شهرستان بابل با حضور مدیران استانی و شهرستانی در شهرداری بابل برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری بابل، جلسه ای با حضور محمدی تاکامی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران، مهدی سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی، محمد قاسم دابوئیان سرپرست شهرداری بابل، کاردگر رئیس و مهدی پورچالی، بهرام لطیفی، سیدکمیل هاشمی محمدزمان یعقوبی حمیدرضا قربان‌نیادلاور اعضای شورای اسلامی شهر ابراهیمی معاونت عمرانی فرمانداری، حسین حیدرپور رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شهرستان، امیدحسن زاده مقیمی مدیر هماهنگی و نظارت بر عملکرد خدمات شهری شهرداری و سایر مدیران شهری در خصوص بررسی روند اجرای پروژه های مدیریت پسماند بابل برگزار شد.

محمدی تاکامی مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران بیان داشت :طرحهای پیشنهادی مطرح شده در این جلسه هیچ منافاتی با مسیر و پروژه در حال اجرای شهرداری بابل ندارد .

وی ضمن تشکر از دغدغه مدیران و کارشناسان شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهربابل این شهر را یکی از شهرهای پیشتاز در عرصه مدیریت پسماند خواند که باید برای تکمیل پروژ‌ه‌های پسماندی آن از تمامی ظرفیتهای ملی،استانی و شهرستانی استفاده کرد.

با توجه به اینکه مشکل زباله، یک معضل ملی است، همه مسولین باید تلاش کند تا مشکل شهرستان حل شود.

سردار سعادتی نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی نیز اعلام تخلفات و نظارت درست توسط دستگاه‌های مربوطه را از نکات مهم دانست و بیان کرد که به شدت پیگیر جذب اعتبارات ملی خواهیم بود تا انشالله با وحدت و انسجام و بدون دغدغه، موضوع پسماند شهرستان بابل حل شود.
محمدقاسم دابوئیان سرپرست شهرداری بابل بیان داشت: شهرداری بابل دانش و آمادگی کامل و لازم در خصوص مدیریت پسماند را دارد لذا منابع ملی و اعتبارات دولتی برای این موضوع را حساس و بسیار مهم دانست.

مرتضی کاردگر رئیس شورای اسلامی شهر نیز مکان یابی درست ، علمی و منطقی برای انتقال سایت‌ انجیل‌سی را بسیار لازم دانست و در ادامه بیان داشت که منابع مالی برای شهرداری بابل نیز باید مشخص شود.

بهرام لطیفی نائب رییس شورای اسلامی شهر نیز از اقدامات مناسب شهرداری بابل در حوزه مدیریت پسماند تقدیر و تشکر کرد و افزود که پسماند شهرستان نیاز به مدیریت و جذب اعتبارات ملی داشته که با درایت و همت نمایندگان مجلس شورای اسلامی و همت مدیران ارشد استاني برای همیشه پسماند شهرستان انشالله حل گردد.

مهدی پورچالی عضو و رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر گفت: بجای اعتراض به شهردار، باید از مسئول واقعی دفن زباله که وزارت کشور هست شکایت کرد.

بنده بعنوان رئیس کمیسیون خدمات شهری شاهد تلاش و همت سرپرست شهرداری بابل و مسئولین پسماند شهرداری هستم و انصافا برای سایت انجیل‌سی اقدامات و اعتبارات داخلی خوبی در نظر گرفته شده است.

سیدکمیل هاشمی رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر نیز افزود: میزان تولید کمپوست و تصفیه شیرابه با یک سیستم آنلاین می‌تواند بدرستی کنترل شود.

مدیریت و تامین اعتبار مناسب ملی لازمه پیشرفت و حل معضلات همیشگی پسماند شهرستان می‌باشد.