برپایی مسابقه یلدای فاطمی در منطقه 15تهران
برپایی مسابقه یلدای فاطمی در منطقه 15تهران
سکان نیوز؛ ویژه برنامه های متنوع فرهنگی، اجتماعی همزمان با بلند ترین شب سال و تقارن با دهه نخست ایام فاطمیه در محله های منطقه 15 با رعایت پروتکل های بهداشتی به اجرا درمی آید.

به گزارش سکان به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 15، سید مهدی صباغ شهردار منطقه با اعلام این خبر گفت: در این راستا مسابقه یلدای فاطمی در دو بخش فیلم کوتاه با موضوع آشپزی پدر و کودک، پانتومیم های خانوادگی، نقالی خانوادگی، حافظ خوانی، بیان ویژگی های حضرت زهرا(س) و بخش فایل صوتی با موضوع خاطره گویی، حافظ خوانی، نقالی خوانی خانوادگی و موسیقی به اجرا درمی آید.
او در ادامه به برپایی یلدا بازار در پایانه خاوران اشاره کرد و گفت: این بازارچه با 25 غرفه با رعایت پروتکل های بهداشتی به همت اداره امور بانوان و با همکاری اداره ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تا 2 دی برپاست و شهروندان می توانند از ساعت 10 صبح به این بازارچه واقع درضلع جنوب و جنوب غربی پایانه خاوران مراجعه کنند.
صباغ با اشاره به اینکه این یلدا بازار با هدف ارائه محصولات و دست سازه های بانوان سرپرست خانوار برپا شد، افزود: صنایع دستی، زیورآلات، پوشاک، محصولات یلدایی، آموزش و عرضه دمنوشهای ایرانی به شهروندان، مواد غذایی بسته بندی و … از جمله محصولات ارائه شده در این بازارچه است.
شهردار منطقه اضافه کرد: پردیس بانوان نیز با برگزاری کارگاه آموزشی صنایع دستی ،شمع سازی،آموزش و چاپ اشعار حافظ روی پارچه، آشنایی با قصه های کهن وقصه خوانی مادربزرگ برای کودکان، نمایشگاه و صحنه سازی یلدا ،آموزش ساخت زیور آلات و صنایع دستی و معرق کاری میزبان بانوان است.
او ادامه داد: افتتاح مهدکودک سرای محله خاورشهر، برپایی جشن یلدا ویژه نوآموزان پیش دبستانی در سراهای محله و برگزاری مراسم یلدای فاطمی در سالن ورزشی شهدای رضویه به همت اداره اجتماعی ناحیه ۴ و مشارکت خیریه آبشار عاطفه ها از دیگر برنامه های اجرایی به همین مناسبت است.
صباغ گفت: در پویش «نذر حاج قاسم» نیز تاکنون با همکاری سازمان هان مردم نهاد 11 هزار و 370 بسته شب یلدایی شامل مواد غذایی، البسه، آجیل و میوه تهیه و میان خانواده های کم برخوردار نواحی هفتگانه توزیع شده است.