برنامه های حمایتی گسترده شورای اسلامی شهر مشهدبرای کارآفرینان
برنامه های حمایتی گسترده شورای اسلامی شهر مشهدبرای کارآفرینان
سکان نیوز؛ رییس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای اسلامی شهر مشهد برنامه‌های حمایتی گسترده ای برای کارآفرینان در شهر مشهد دارد.

به گزارش سکان، مجید دبیریان در رویدادکارآفرینی” از رویا تا واقعیت ” که در راستای اقدامات ترویجی و توسعه اکوسیستم کارآفرینی و کسب وکارهای نوپا درمحل کارخانه نوآوری برگزار شد، افزود: توسعه مراکزی مانند کارخانه نوآوری در مشهد در راستای بهره‌مندی کارآفرینان از فضاهای خلاق و نوآور از جمله برنامه‌های ماست.

وی انجام پروژه های مشارکتی با شرکت‌های کارآفرین را ازدیگر برنامه های مدیریت شهری دانست و اظهارکرد: برای پیشرفت شهر مشهد نیاز به هم افزایی مدیریت شهری و کارآفرینان داریم.

حوزه کارآفرینی نیاز به فرهنگ سازی بیشتر دارد

در ادامه این رویداد مصطفی مکارم، مدیرعامل شتاب‌دهنده فردوسی نیزگفت: باید سعی شود تا بی اعتمادی نسبت به واقعیت کارآفرینی برای نسل جوان از بین برود.

مکارم با اشاره به اینکه کارآفرینی به جز با کار و تلاش زیاد به نتیجه نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: این موضوع را باید برای افراد اصلاح و شفاف کنیم، در کشور رشد متوازنی در حوزه کارآفرینی نداریم و 80 حجم سرمایه گذاری ها در کسب و کارهای سنتی است. پس حوزه کارآفرینی در کشور ما نیاز به فرهنگ سازی بیشتر دارد.

وی ادامه داد: مراکز نوآوری و پارک های علم و فناوری نیز مراکزی مهم برای آگاه سازی مردم و خانواده ها نسبت به کارآفرینی هستند