برخی کشورها خواستار راه اندازی خط تولید ماسک نانوی ایرانی شدند
برخی کشورها خواستار راه اندازی خط تولید ماسک نانوی ایرانی شدند
سکان نیوز/رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی بابیان اینکه برخی کشورها خواستار راه اندازی خط تولید ماسک در کشورشان هستند،گفت:خط تولید در ترکیه، چین، کره جنوبی،کشورهای حاشیه خلیج فارس ایجاد میشود.

سکان نیوز/دکتر اسماعیل قادری فر اظهار کرد: بسیاری از شرکتهای دانش‌بنیان از همان ابتدای شروع اپیدمی کرونا مشغول تولید ماسک شدند تا نیاز کشور برطرف شود.
وی با بیان اینکه حتی یکی از شرکتها دستگاهی که ماسک‌های معمولی را به ماسک های نانو تبدیل می کند را صادر نکرد، بیان کرد: تا بدین واسطه ماسک را برای کادر پزشکی، بیماران و مردم در کشور تامین کنند.
به گفته رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری، اکنون استفاده از ماسک در کشور الزامی است و علاوه بر شرکتهای دانش بنیان نهادهای دیگری هم ماسک تولید می کنند.
وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت مجوز صادرات محصولات کرونا را صادر می کند، بیان کرد: اکنون به دلیل تامین ماسک در کشور، صادرات آن امکان پذیر است زیرا مازاد نیاز به تولید می رسد.
وی با بیان اینکه برخی کشورها خواستار راه اندازی خط تولید هستند نه خود ماسک گفت: کشورهای ترکیه، چین، کشورهای حاشیه خلیج فارس، کره جنوبی از جمله کشورهایی هستند که خواستار ایجاد خط تولید ماسکهای نانوی ایرانی در کشورشان هستند.
وی با بیان اینکه از محصولات دیگری که امکان صادرات آن در این مقطع زمانی وجود دارد ونتیلاتور است، گفت:به دلیل اینکه ونتیلاتور هم به اندازه نیاز کشور به تولید رسیده امکان صادرات آن وجود دارد.
به گفته رئیس مرکز فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مجوز صادرات بقیه محصولات مرتبط با کرونا با وزارت بهداشت است و شرکت و معاونت علمی هیچ دخالتی در این زمینه نمی‌کنند./ خبرگزاری مهر