برای مقابله با تنش آبی دو حلقه چاه در میاندرود حفر شد
برای مقابله با تنش آبی دو حلقه چاه در میاندرود حفر شد
به منظور مقابله با تنش آبی در شهرستان میاندرود دو حلقه چاه حفر شده که به زودی پس از تجهیز و لوله گذاری خط انتقال وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

به گزارش سکان نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران؛ مهندس بهزاد برارزاده مدیر عامل شرکت در گفتگویی با اشاره به کاهش نزولات جوی و کمبود آب و ذخایر منابع تامین طی سالهای گذشته تاکنون اظهار داشت: برای مقابله با تنش آبی با به کارگیری تمامی امکانات و تجهیزات تلاش می کنیم تا کمبود آبی در استان به وجود نیاید اما با توجه به کاهش ذخایر منابع تامین و تعداد بی شمار مسافران و گردشگران در طول سال به ویژه در دو فصل بهار و تابستان و مصرف بی رویه آب گاها دچار کمبود و افت فشار آب می شویم.

وی افزود: برای مقابله با تنش آبی در شهرستان میاندرود حفر و تجهیز یک حلقه چاه ،لوله گذاری خط انتقال به طول ۳۸۰۰ متر، لوله گذاری شبکه توزیع به طول۱۷۷۵۰متر ،احداث یک باب مخزن ذخیره ۵۰۰ متر مکعبی و ساخت دو واحد ساختمان کلر زنی با صرف اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال انجام شده است که بیش از ۴ هزار نفر از اهالی ۱۰ روستا از مزایای این پروژه ها بهره مند شدند.

مهندس برارزاده با اشاره به انجام عملیات احیاء و مهندسی مجدد بر روی ۳ حلقه چاه آب شرب در شهرستان میاندرود با صرف ۵ میلیارد ریال اعتبار، از افزایش آبدهی به میزان ۱۷ لیتر در ثانیه خبر داد و گفت: تعویض منصوبات درون چاهی به منظور ارتقای کمی و کیفی آب شرب نیز در این شهرستان انجام شده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران با تاکید بر دغدغه شرکت بر رفع مشکلات کمبود آب تصریح کرد: به همین منظور دو حلقه چاه در روستاهای زید سفلی و اسرم با صرف ۲۴ میلیارد ریال اعتبار از منابع داخلی حفر شده که تلاش می کنیم در کوتاهترین زمان با تجهیز این دوحلقه چاه و لوله گذاری خط انتقال وارد مدار شوند.

مهندس برارزاده ضمن قدردانی از نماینده های مردم ساری و میاندرود در جذب اعتبارات و همراهی فرماندار این شهرستان ابراز امیدواری کرد به زودی مشکلات کمبود و افت فشار آب در شهرستان میاندرود مرتفع شود.