بابایی کارنامی؛ تعرفه صادرات صنایع سلولزی کاهش و تعرفه واردات افزایش یافت
بابایی کارنامی؛ تعرفه صادرات صنایع سلولزی کاهش و تعرفه واردات افزایش یافت
سکان نیوز؛ رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: با پیگیری‌های انجام شده بنا شد تا تعرفه صادرات صنایع سلولزی اعم از کاغذ، ام دی اف و امثال آن کاهش یابد و تعرفه واردات این محصولات به کشور افزایش پیدا کند.

علی بابایی کارنامی با اشاره به نام‌گذاری سال جدید به نام سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: اقداماتی در رابطه با حمایت از صنایع چوب و به طور کلی صنایع سلولزی ایران انجام شده که خدا را شکر این پیگیری‌ها به ثمر هم نشسته است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده بنا شد تا تعرفه صادرات صنایع سلولزی اعم از کاغذ، ام دی اف و امثال آن کاهش یابد و تعرفه واردات این محصولات به کشور افزایش پیدا کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: اکنون واردات مواد اولیه تولید کاغذ مانند چوب به کشور صفر شود و با دستور وزیر صنعت واردات هر گونه ام دی اف یا دیگر محصولات صنایع سلولزی با موافقت سندیکای مربوط به این صنعت انجام شود.

بابایی خاطرنشان کرد: 500 هزار نفر در حوزه صنایع سلولزی در سه استان شمالی کشور مشغول به کار هستند و حمایت از این صنعت کمک شایانی به اشتغال افراد در این استان‌ها می‌کند.

وی افزود: شرکت تولید چوب و کاغذ استان مازندران که در ساری نیز واقع است سالانه صد هزار تن کاغذ تولید می‌کند و قادر است تا تمام نیاز کاغذ کشور را تأمین کند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: طبق توافق قبلی منابع طبیعی با شرکت تولید چوب و کاغذ استان مازندران صیانت از جنگل‌ها برعهده این شرکت گذاشته شده بود که با جلوگیری از قطع درختان تحت عنوان تنفس جنگل‌ها بنا شد تا بدهی منابع طبیعی به شرکت مذکور از طریق تهاتر مواد اولیه برای تولید کاغذ نوشتاری و کاغذ روزنامه انجام شود.

بابایی خاطرنشان کرد: منابع طبیعی 600 میلیارد تومان به شرکت تولید چوب و کاغذ مازندران بدهکار است و بنا شد تا این بدهی از طریق تهاتر به صورت در اختیار قراردادن مواد اولیه برای تولید کاغذ به این شرکت پرداخت شود.