پیروزی انقلاب زمینه ساز تمدن اسلامی
پیروزی انقلاب زمینه ساز تمدن اسلامی
سکان نیوز؛ یک تحلیلگر مسائل سیاسی گفت؛ یکی از بااهمیت‌ترین بخش‌ها در تکوین نظام‌سازی اسلامی شکل‌گیری دولت اسلامی با حلقه متصل به کانون پرخروش ولایت و رهبری است.

عقیل امامی در یادداشتی نوشت؛ پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام راحل عظیم الشان در ۲۲ بهمن سال ۵۷ و رویدادهای تلخ و شیرین پس از آن که با جانفشانی و ایثار قاطبه ملت همراه بود، زمینه تشکیل تمدن نوین اسلامی را در عصر حاضر فراهم ساخت.

نهضت خروشان بنیان‌گذار جمهوری اسلامی در مراحل تکوین بسوی ایجاد تمدن نوین اسلامی فرآیندهای پرثمری را پشت سر گذاشت که با وجود عداوت‌ها و کینه توزی‌های مظهر استکبار شعاع آن در پنج قاره جهان تلالو یافته و سردمداران نظام سلطه جز پذیرش حقانیت و واقعیت قدرت آن چاره دیگری ندارند.
پس از پیروزی انقلاب اسلامی دومین مرحله‌ی فرآیند پیش‌بینی شده، نظام‌سازی اسلامی و مرحله‌ سوم آن نیز دولت‌سازی به سبک اسلامی برای ظهور تمدن نوپای اسلامی با محوریت ولایت مطلقه فقیه در ام‌القرای جهان اسلام بود که در این راستا تحولات بسیاری برای شکل‌گیری ساختار قوی در نهادهای اجتماعی و درون جامعه پدید آمد که برون‌داد تحولات این عرصه‌ها مرزهای جمهوری اسلامی ایران را درنوردید.

در قاموس نظام اسلامی و اندیشه تابناک ولایت فقیه، انقلاب اسلامی تبلور پویا و حرکت شتابان برای خلق مظاهر مبتنی بر آرمان‌های دینی و ارزشی است که استمرار آن سبب ظهور تمدن اسلامی می‌شود.

با بررسی کارنامه ایدئولوژی انقلاب اسلامی در پیدایی گفتمان ارزش‌مدار و پایدارانسانی حول محور احکام نورانی اسلام این حقیقت اساسی نمایان می‌شود که انقلاب امام خمینی (ره) در ستیز آشکار با همه مظاهر پلید دنیای مادی‌گرایانه به کانون جوشش حقیقت اسلامی و انسانی به‌سوی رستگاری و عبودیت واقعی در حریم کبریایی بدل شد و این بستر مانا برای دست‌یابی به قله‌های افتخار و سرافرازی در دهه پنجم عمر بنای باشکوه انقلاب اسلامی همچنان می‌درخشد.

جمهوری اسلامی در چهار دهه گذشته عمر خود بر اساس تحلیل منصفانه، عالمانه و هوشمندانه ناخدای کشتی انقلاب در بیانیه راهبردی گام دوم در سنگرهای اخلاق و‌ معنویت، علم و پژوهش، اقتصاد، عدالت و مبارزه بی‌امان با مظاهر فساد، استقلال‌خواهی و عزت روزافزون و نیز تغییر سبک زندگی به شیوه دینی و اسلامی دستاوردهای بی‌شمار و غیرقابل انکاری دارد که حتی بوق‌های استکباری و تبلیغی دشمنان نیز ناگزیر از تایید آنها هستند.

پر واضح است انقلاب اسلامی در آستانه نهادینه‌سازی فرهنگ راهبردی تمدن‌سازی براساس آموزه‌های دینی و ولایی در دهه پنجم، نیازمند واکاوی برخی ناکامی‌ها و کامیابی‌ها با هدف رفع برخی معایب در ساز و کارهای داخلی و نیز بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت‌های توسعه‌ای و بنیادین است تا بتواند با غلبه بر مشکلات و تنگناها عرصه‌های پیشرفت و بالندگی را فتح کند.

ناگفته پیدا است که در شرایط کنونی به‌واسطه فشار حداکثری استکبار و همپالکی‌های آن انقلاب اسلامی در برخی زمینه‌های پیشرفت مانند امور اقتصادی و فرهنگی دچار تنگنا است و در این اثنا باید با تکیه بر مفاهیم ارزشی حوزه اقتصاد مانند اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توان و دانش بومی، راه‌های فراز و برافراشتگی انقلاب را مقابل دیدگان پی‌جویان عزت و شکوه مردم مومن ایران قرار داد.

یکی از بااهمیت‌ترین بخش‌ها در تکوین نظام‌سازی اسلامی شکل‌گیری دولت اسلامی با حلقه متصل به کانون پرخروش ولایت و رهبری است که می‌تواند زمینه‌های پیدایی تشکیل تمدن نوین اسلامی را در پهندشت ایران اسلامی نمایان سازد که این مهم علاج مشکلات کنونی کشورو در گرو بصیرت و هوشیاری بیشتر توده‌های مردم است.

بی‌گمان نسل و عصر امام خمینی (ره) در پیوند با نسل و عصر امام خامنه‌ای که پرچم باطراوت و برافراشته انقلاب اسلامی را در زمان حاضر بر دوش دارد، در هم‌ راستایی با مبانی اعتقادی و آرمانی نهضت انبیایی امام راحل وحدت نظر و اتحاد عملی دارند و شتاب بخشی به روندهای توسعه‌گرا و آرمانی به سمت تشکیل تمدن نوین اسلامی که دیری نخواهد پایید، مستلزم شناخت و بهره‌گیری بیشتر از سرمایه‌های ایمانی و معنوی پرشمار و با انگیزه‌های خدمت صادقانه و بی‌منت است.