سکان نیوز ؛ مجمع عالی نخبگان استان مازندران و آموزش و پرورش مازندران در راستای عملیاتی کردن برنامه توسعه ششم و تحقق راهبرد کلان سند تحول بنیادین تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش سکان نیوز، دکتر یوسفعلی جوانی قادیکلایی رئیس مجمع عالی نخبگان استان مازندران در گفت و گویی با اشاره به موضوع تفاهم نامه مجمع عالی نخبگان با آموزش و پرورش مازندران بیان داشت:تنظیم چارچوب همکاری های مشترک و برنامه ریزی متقابل جهت تقویت و پشتیبانی تکنولوژی و فناوری های مورد نیاز و ایجاد بستر مناسب جهت توسعه ی اقتصاد دانش محور و ارتباط موثر و جامع دانش آموزان با نخبگان صاحب تخصص در حوزهای مختلف از محورهای این تفاهم نامه می باشد.
وی با اشاره به اینکه عامل تحول هر کشور منایع انسانی است که ارزش افزوده ایجاد می‌کند, گفت: ایران دومین کشور دنیا به جهت فارغ‌التحصیلان رشته مهندسی است و در عرصه نانو و پزشکی می‌توان ارزش افزوده بیشتری را ایجاد کرد.

دکتر جوانی اظهار داشت: نخبگان کشور باید در عرصه های مختلف جامعه خدمت و وسایل توسعه در کشور را فراهم کنند و علت ماندگاری پروفسور حسابی نیز به دلیل تلاش برای توسعه و پیشرفت ایران است و در این مسیر باید سختی‌ها را تحمل کرد و آنها را نیز بخشی از مسیر موفقیت دانست.

رئیس مجمع عالی نخبگان استان مازندران افزود: دانش‌آموزان و نخبگان نباید از مشکلات و شرایط سخت ناامید شوند و دست از کار علمی و فعالیت‌های کارآفرینانه بردارند بلکه باید با امید به آینده در جهت رفع مشکلات و موانع پیش رو تلاش مضاعف و جدی داشته باشند.

وی اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌های متعددی باید انجام شود تا بتوانیم زمینه های کارآفرینی و بهره‌مندی از استعدادهای نخبگان فراهم شود و مشکلات پیش روی جوانان برای فعالیت‌های علمی آنها کاهش یابد.