انتقاد یک نماینده مجلس از معطلی هیئت رئیسه درتحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری
انتقاد یک نماینده مجلس از معطلی هیئت رئیسه درتحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری
سکان نیوز؛ نایب رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور گفت: در حالی که چند ماه است تقاضای تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری،‌ از سوی عده زیادی از نمایندگان امضا شده اما متأسفانه هیأت رئیسه آن را در دستور کار قرار نداده است.

محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک و کمیجان در مجلس، در جلسه علنی یکشنبه و در تذکر آیین‌‌نامه‌ای خطاب به هیات رئیسه،‌ با انتقاد از معطلی برخی طرح‌های تحقیق و تفحص در مجلس اظهار داشت: در حالی که چند ماه است تقاضای تحقیق و تفحص از نهاد ریاست جمهوری، اتاق صنایع و معادن بازرگانی و دانشگاه آزاد،‌ از سوی عده زیادی از نمایندگان امضا شده، اما متأسفانه هیأت رئیسه آنها را در دستور کار قرار نداده است.

وی تصریح کرد: آیا باید برای قرار گرفتن موضوعات مهم در دستور کار مجلس، چانه‌زنی و لابی‌گری کرد یا باید طبق آیین‌نامه پیش برویم؟!

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس که اداره جلسه علنی برعهده داشت، در پاسخ به تذکر آصفری گفت: هیأت رئیسه مجلس خط قرمزی در این رابطه ندارد، فقط وقتی معاونت نظارت موضوعی را به ما گزارش دهد در دستور قرار می‌گیرد.

وی افزود: از شما نیز خواهش می‌کنم از معاونت نظارت مجلس پیگیری لازم را داشته باشید. در واقع هر پرونده‌ای که معاونت نظارت به هیأت رئیسه گزارش کند در دستور کار قرار می‌گیرد.