امضاءتوافق نامه تامین تکنولوژی و انجام مهندسی پایه شرکت شیمیایی لاوان
امضاءتوافق نامه تامین تکنولوژی و انجام مهندسی پایه شرکت شیمیایی لاوان
سکان؛ توافق نامه تامین تکنولوژی، انجام مهندسی پایه توسعه یافته و اجرای پروژه بصورت LEPCCF شرکت شیمیایی لاوان با شرکت بام دژ طرح امضا شد.

نایب رئیس هیئت مدیره و سرپرست شرکت شیمیایی لاوان در حاشیه دومین نمایشگاه اختصاصی اوراسیا درباره این توافق نامه اعلام کرد: در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از خام‌فروشی و تنوع محصولات پتروفرهنگ و نیز تحقق اهداف سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، این شرکت با شرکت بام دژ تفاهم‌نامه تامین تکنولوژی، انجام مهندسی پایه توسعه‌یافته و اجرای پروژه به شکل LEPCCF امضا کردند.

حجت‌الله اسماعیلی، در خصوص این توافق اظهار کرد: این موافقت به منظور تحقق منویات مقام معظم رهبری در خصوص جلوگیری از خام فروشی و اهداف توسعه صنایع پایین دستی، جلوگیری از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده برای سهامداران صورت گرفته است.تامین تکنولوژی، حق لیسانس، طراحی فرآیندی، مهندسی پایه و اجرای ساخت کارخانه اسید استیک به روش LEPCCF از جمله بخش‌هایی است که در این تفاهم‌نامه مورد توافق قرار گرفته است.”

شرکت شیمیایی لاوان، یکی از پروژه های اولویت دار زیرمجموعه هلدینگ پتروفرهنگ، در زمینی به مساحت ۲۴/۸ هکتار در فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس فعالیت خود را آغاز کرده است. پس از بهره‌برداری از این پروژه، تولید اسید استیک به میزان ۲۰۰.۰۰۰ تن در فاز نخست، وینیل استات مونومر به مقدار ۱۰۰.۰۰۰ تن و اتانول سنتزی به حجم ۳۰۰.۰۰۰ تن در فاز دوم از خوراک متانول و گاز سنتز موجود در منطقه تولید خواهد شد.
گفتنی است صندوق توسعه ملی با پرداخت تسهیلات به این طرح شاخص ملی موافقت نموده است و مراحل اجرایی مربوطه در حال انجام است.